• Skyr

Tankar på pränt...

Saknaden & sorgen efter det barn som aldrig kommer.
    Det ekar tomt i min mage hur mycke vi än vill, önskar & drömmer.

Mannen, stark,biter ihop, kämpar vidare...tyst han gråter.
    Kvinnan, svag,orkeslös,ger upp...min kraft kommer inte åter.

• Svar på tråden Tankar på pränt...
  • puss

Va fint du skriver! Se till att spara det till honom.
    Kram.

• Skyr

Tack Puss :) Har inte tänkt på det, men det borde man nog göra.

• Skyr

Sorgen, så långt borta. Sorglösheten, så påtaglig, smakar så gott.
    Samvetet gnager, har vi rätt att må så bra?!
    Slår det tillbaka? Kan man slappna av?
    Har vi kommit över

• Skyr

Har vi kommit över och förbi alla hinder?
    Är jag bara cynisk, bitter och rädd eller ska man va beredd?

• Skyr

Stryker handen över magen, du smeker lätt tillbaks.
    Du försäkrar och tryggar din oroliga mamma, allt är bra, vi ses snart.

• Skyr

Vi har väntat så länge. Vill inte vänta mer. Kom ut nu, vi längtar så. Fördriver tiden otåligt. Kan inte tygla oss, vill se dej nu, hålla dej i famnen

• Skyr

Hålla dej i famnen och känna din doft, din värme ditt liv. Lilla älskade barn du är så välkommen nu.

• Skyr

När jag var liten var provrörsbarn ett skällsord.
    Nu är jag stor och du mitt lilla provrörsbarn är det finaste jag vet.
    Provrörsbarn, det vackraste ordet i mitt vokabulär.

• Marie-anne

jag jobbade som hundvakt åt dina hundar i tre år utan att veta att du älskade mej och när jag skulle berätta att jag kände det samma, hade du valt att sluta ditt liv, dagen innan din 40årsdagGråterHjärta av din mamma fick jag reda på att du och hon hade sett mej en gång när jag var ute med hundarna och hon sa, vem är det där som har dina hundar och dom ser så glada ut? du sa det är min hundvakt och hundarna älska henne och det gör jag också{#emotions_dlg.flower} än idag avskyr jag mej själv att jag ej vågade säga dom tre små orden, i<3 you

• Snaris

Åh Skyr, har din pojke kommit nu? Vi fick också en pojk. Det var den 22/10 (jösses, har det redan gått en månad) Han är helt ljuvlig! Vi är så kära i honom. Förlossningen gick bra och jag var så otroligt tacksam över att han skrek så friskt och fint med en gång är han kom ut! Och att han var så röd och fin i färgen! Ja, den där känslan precis när han hade kommit ut kommer jag nog aldrig att glömma. Gick allt bra för er?

• Skyr

Grattis Snaris.
    Jag håller med, känslan är obeskrivbar.
    Ber om ursäkt för utebliven uppdatering och svar.
    Det nya livet kom i vägen och familjeliv.se föll i glömska.

Vår son Jack, föddes med planerat kejsarsnitt 2 november 2012, pga att värkarbetet inte ville komma igång.
    Allt gick bra.
    Han är nu 10 månader och mår utmärkt.
    Han är frisk, pigg och otroligt tidig med allt.
    Går själv sedan en månad tillbaks och vi förstår fler och fler ord som kommer ur hans lilla vackra mun.
    Livet är totalt förändrat, vi har gått ifrån att existera i ett vakum till att leva mitt i livet.
    Har helt glömt bort Familjeliv som förut har varit ett stort stöd och en tröst för mig.

Jack kom till med hjälp av IVF på underbara kliniken i Falun. Vi kunde inte få barn själva, sa läkarna. Vi gjorde alla tester och alla undersökningar, tog alla prover om och om igen. De hittade inget fel på varken mig eller min man, vi fick till svar att en del inte passar ihop kroppsligt och att vi behövde hjälp.
    Ääääääntligen fick vi hjälp, efter att ha kämpat själva i så många år och efter att ha kämpat med vården för att få rätten till hjälp.
    Det har varit minst lika påfrestande psykiskt att bråka med läkare, landsting och sjukvård
    för att få hjälp, som den psykiska påfrestningen att inte veta om vi någonsin ska få ett barn tillsammans.

Men de hade fel, vi kan visst få barn ihop själva, vi passar ypperligt ihop kroppsligt för just nu väntar vi en lillasyster, helt utan hjälp.
    Varför det inte har fungerat tidigare under alla år vi försökt och helt plötsligt fungerar nu när vi inte ens haft en tanke på att försöka kan bara förklaras med att det tydligen är lättare att bli gravid när man nyss varit gravid.
    Vi funderar inte så mycket på hur det är möjligt, vi är bara oerhört lyckliga och fortfarande lite chockade. I slutet av januari är hon beräknad, lilla Julia.

• puss
    Skyr skrev 2013-09-17 10:32:36 följande:

Grattis Snaris.
    Jag håller med, känslan är obeskrivbar.
    Ber om ursäkt för utebliven uppdatering och svar.
    Det nya livet kom i vägen och familjeliv.se föll i glömska.

Vår son Jack, föddes med planerat kejsarsnitt 2 november 2012, pga att värkarbetet inte ville komma igång.
    Allt gick bra.
    Han är nu 10 månader och mår utmärkt.
    Han är frisk, pigg och otroligt tidig med allt.
    Går själv sedan en månad tillbaks och vi förstår fler och fler ord som kommer ur hans lilla vackra mun.
    Livet är totalt förändrat, vi har gått ifrån att existera i ett vakum till att leva mitt i livet.
    Har helt glömt bort Familjeliv som förut har varit ett stort stöd och en tröst för mig.

Jack kom till med hjälp av IVF på underbara kliniken i Falun. Vi kunde inte få barn själva, sa läkarna. Vi gjorde alla tester och alla undersökningar, tog alla prover om och om igen. De hittade inget fel på varken mig eller min man, vi fick till svar att en del inte passar ihop kroppsligt och att vi behövde hjälp.
    Ääääääntligen fick vi hjälp, efter att ha kämpat själva i så många år och efter att ha kämpat med vården för att få rätten till hjälp.
    Det har varit minst lika påfrestande psykiskt att bråka med läkare, landsting och sjukvård
    för att få hjälp, som den psykiska påfrestningen att inte veta om vi någonsin ska få ett barn tillsammans.

Men de hade fel, vi kan visst få barn ihop själva, vi passar ypperligt ihop kroppsligt för just nu väntar vi en lillasyster, helt utan hjälp.
    Varför det inte har fungerat tidigare under alla år vi försökt och helt plötsligt fungerar nu när vi inte ens haft en tanke på att försöka kan bara förklaras med att det tydligen är lättare att bli gravid när man nyss varit gravid.
    Vi funderar inte så mycket på hur det är möjligt, vi är bara oerhört lyckliga och fortfarande lite chockade. I slutet av januari är hon beräknad, lilla Julia.

Grattis!!
  • Marie-anne

dagarna går och jag har blivit en cynisk muttrande bitch som inte kan fatta vart mitt fantastiska liv med familj tog vägen, inte fn var det detta liv jag ville ha?

• Skyr

Tack, puss ð???
    Tråkigt att höra Marie-anne, hoppas att livet vänder till det bättre för dig.

Svar på tråden Tankar på pränt...