• 3killarsmamma

    Vill inte leva längre

    Hejsan!
    Har en son som snart blir 10. Han har under sin uppväxt varit en stark person och vetat vad han viljat ha. Vi har haft problem sedan ca 5 års ålder med att han blir så arg och frustrerad i stället för ledsen när något händer. Har haft underbara kontakter i skiolan, så som kurator och skolsköterska. Även fröken har stöttat. Nu har det varit så att barnen retar upp honom för att det är så roligt att se HAN arg!!!!!! Vilka ungar...fy säger jag.
    Blir ofta bråk och som jag säger; det är inte ens fel att två träter,,,,men.. I dag kom han hem och sa att han inte ville gå till skolan mera. Han ville dö! mitt hjärta krossas snart!!!!! Hjälp vad ska jag göra.....
    Han är mkt duktig och hänger med i skolarbetet.

  • Svar på tråden Vill inte leva längre
  • sidentrosan

    Ha honom hemme några dagar (om det går för dig) och försök att få ur honom vad som är så jobbigt.

    Säg att det är ok att gråta och att du/ni inte kan hjälpa om ni inte vet vad som händer på dagarna.

    Byt skola om det går. (De som mobbar skall egentligen flytta, men så funkar inte vårat sjuka samhälle tyvärr!)

    Hoppas det löser sig till det bästa, fasst det kommer ta lång tid.

    Lycka till!

    /kramar

  • bonnieloveskim

    vad leden jag blir av att läsa ditt inlägg.

    hur många är det som retar han.. är det hela klassen eller är det bara några...?

    har han några kompisar i skolan?

    har de någon anti-mobbing grupp i skolan?

    vad är det de retar han för.. vad säger de.. vad gör de?

    jag har hört en del med.. har en 9åring och har haft en del peppade samtal.. smidit planer och det har blivit framgång när han följt instruktionerna så de gått i lås..

  • nyfiken flax

    Vad gör personalen när de andra barnen retar honom? De måste ju agera, det ingår i deras arbetsuppgifter! Be att få se skolan plan för kränkande behandling eller vad den heter på er skola.

    Jag skulle pratat med läraren i första hand o kommit överens om åtgärder..

    Låtit sonen vara hemma några dagar tills jag kände mig säker på att läraren fattat och skulle göra nåt åt det.

    Har han några kompisar som inte retas? Stor skillnad på om han har det eller inte, tycker jag.

  • 3killarsmamma

    Vi har nu haft ett möte på skolan..... hoppas att dom kan ta tag i detta NU! Har en underbar skolpsykolog, hon är lätt att prata med.

    Känner att vi gör allt rätt här hemma. Pratar med sonen om allt iskolan, samt allt annat. Han leker med kompisar i bland på fritiden, dock inte många.
    Det är i klassen över som det är ett gäng killar ca 5-6 st som är värst. Sen finns det andra.
    hoppas att detta slutar snart. Mitt hjärta brister snart...

  • 3killarsmamma

    Personalen i skolan är både och kan jag säga : ( trist med lärare som inte bryr sig. Han har dock en superbra fröken, men tror hon är för snäll när det gäller att säga till dom andra grabbarna.

  • Cloudy

    Varför har ni inte tagit tag i hans aggressionproblem tidigare?

    Om han exempelvis skulle ha ADHD så skulle han ju fått medicin som gjort honom mer harmonisk och då hade det ng inte blivit sådana här konflikter.

    Nu är det dock inte det minsta hans fel såklart utan ansvaret ligger på de barn som är elaka, det är dessa som ska bort från skolan fortare än kvickt och du som förälder bör ta upp det med rektorn så snabbt som möjligt. Kräv en förändring för det där är inget man ska acceptera.

  • 3killarsmamma

    han är inte agresiv på det sättet. Vi har haft ett skolteam inkopplat från det han var ca 5 år. Han har ingen ADHD eller liknande, det är kollat!
    Vi har krävt att nu får det vara nog, nu räcker det. Men då detta är en liten skola så tycker dom att man ska gå sakta fram. Försöka lösa problemenn på lång sikt.......Jag vet inte vad vi kan göra mera....det är ju NU problemen är!

  • 3killarsmamma

    Svar till Brunett....... Din fråga är mkt konstig? Han känner precis så och uttrycker sina känslor....... han orkar inte med att varje dag få utstå skit och slag...ibland spelar det nog ingen roll om man är duktig eller dålig i skolan. Man kan inte styra över sina känslor. Sen är han bara 9 år......så han har inga betyg!!!

  • Agentf

    Ni får se till att mobbarna får byta plugg...de kan va svårt men de går och man är skyldig sitt barn att göra allt i sin makt för att de ska bli så

Svar på tråden Vill inte leva längre