• Anonym

Blinkar till vid ljud eller annat besvärande

snart 11 månader.. blinkar till (ungefär som vi skulle göra om någon hoppade fram och klappade händerna högt framför våra ögon) en stund vid vissa ljud som tycks besvära honom.. ibland av ljud som han skapar själv, t.e.x. tappar/kastar saker där ljudet gör att han gör så..

och han reagerar när han rör vissa saker, som t.ex. fjädrar och deg.. då ser han äcklad ut och vill inte ta på det..

är det normalt? 

• Svar på tråden Blinkar till vid ljud eller annat besvärande
  • bananflugan82

Men du skriver ju själv att han blinkar till precis så som du skulle göra vid ett obehagligt ljud? Han tycker väl att ljuden är obehagliga. Han blir väl skrämd av ljudet som uppstår då han t.ex. tappar nånting, eller så. Likaså att han reagerar på saker han tycker känns läskiga. Jag hade varit orolig om han INTE reagerat.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Ennyone

Får mig att tänka på en gång då min dotter (17mån) träffade en annan bebis som stod och kastade hej-vilt med en stor metall boll av något slag, om och om igen i backen .. och min lilla tjej stod helt förstelnad och blinkade till varje gång den där bollen träffade backen , haha.

Samma sak när hon bankar händerna i bordet med full kraft :)

Svar på tråden Blinkar till vid ljud eller annat besvärande