• kattis123

Leverans av pergotime

Hej Jag har pratat med Apoteket precis som säger att de har leverans datum på pergotime först 10 mars!!! Någon som hört nått annat??? Jag har även mailat merck men inte fått svar än. Jag gjorde en spolning av äggledare igår som visade på fri passage Så jag känner att jag verkligen är i stort behov av pergo nu eftersom jag inte har egen ägglossning. Har hört att man lättare blir gravid 3 mån efter spolning (?) Någon som har erfarenheter av serpafar från goldenpharma? Jag har beställt men vet inte om jag vågar ta de Jag har ätit pergo i 4 månader och reagerat jätte fint på dem! Tacksam för era tankar o svar! Kram

• Svar på tråden Leverans av pergotime
  • Hjärtefröjd

Kan du inte be att få något annat, tex purego-ninjektioner? Jag kommer att börja med det i morgon, eftersom det inte går att få tag på Pergo.

• flingan

Enligt mail från Merck:

"Vi har en bekräftat leverans ifrån tillverkaren under vecka 6 (som startar

med 7 februari). Denna leverans skall då levereras in hos Kronans
    Droghandel, för att sedan skickas vidare ut till deras distribunal, och
    sedan levereras till apotek. Min uppskattning är att det kommer att börja
    levereras ut till apotek under vecka 7."

Hoppas att det stämmer och att Pergo finns på apoteken snart. Lycka till!

• Pergosyskon

hur många paket behöver du?

• EQ85

jag ringde mitt apotek idag och kollade. jag fick höra mitten på mars.
    hoppas de kommer i vecka 7.
    jag ska ringa ett apotek imorgon och kolla om de har, vet ni om apoteken kan skicka recepten till ett som är närmre? surt om man måste åka fler timmar fram och tillbaka.
    min första kur som jag ska starta denna veckan. längtar

• EQ85
    Blå damcykel skrev 2011-02-08 20:24:23 följande:
    Har du ett e-recept kan du ju gå till vilket apotek som helst.
    jo. men inga apotek i min närhet har dem och kommer inte in förrän i mars, mitten av mars.
  • EQ85

Jag hittade !!! I bromölla i SKåne. Jag ska dit imorgon och hämta två stycken. de har nog 2 paket till.

• Smultronbubblan

Kattis123:  hur menade du med att man blir gravid lättare tre månader efter spolning? Varför just tre? Var har du fått den uppgiften? Är intresserad eftersom jag nyss gjort spolning och blev av med stopp i äggledarna, och nu VILL vi ha en bebis. Har försökt länge, länge

• Hjärtefröjd

Min barnmorska har också sagt att chansen att bli gravid ökar något månaderna närmaste spolning.

• Hjärtefröjd

Just nu finns Pergo på en hel del apotek i Sthlmsområdet. Ringer man tex kundtjänst på Kronans droghandel så tipsar de gärna om vilka av sina apotek som har hemma. Om man bor utanför Sthlm kan man beställa från ett Sthlms-apotek och hämta ut det på sitt hemmaapotek.

Svar på tråden Leverans av pergotime