• Strumpan08

Senaste boken du läste för ditt barn...

Senaste boken jag läste för mitt barn (2-åring) var "Busiga bebbens potta" av Thomas Svensson.

Fyll på och gärna med titel och författarnamn och vilken ålder det är på barnen/barnet så man får lite boktips också.

(Och ja, jag vill gärna vinna barnböcker för 5000 kr.... Solig)

Strumpan ♥ 081209 ~ Myran ♥ 101007
  • Svar på tråden Senaste boken du läste för ditt barn...
  • Agamemnon

Jag tror att den senaste boken som jag läste med dottern var "Rorri Racerbil - Var är store Chris?". Den eller en Chuggington-bok är favoriterna just nu. Fisan fyller 3 år i mars.

♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Strumpan08

Inga fler som läser för sina barn?

• augustisten

Igår läste jag "Kokongs långa resa" som jag precis hade köpt. Den var fin, men sonen vill helst ha lite längre berättelser nu, så han tyckte att den var sådär... Fina bilder i vilket fall.

Hans pappa läste ur "Sandvargen" för honom på kvällen. Den älskar han.

• Lady Namárië

En av Molly Mus-böckerna för tvååringen, Håkan Bråkan och bebismysteriet för 5½-åringen.

So say we all
  • Strumpan08

Idag ska vi till biblioteket och låna lite nya böcker.

• danosani

Bamse i trollskogen för min tvååring. Fast hennes (och min) favorit är Bajsboken!

• Strumpan08
    danosani skrev 2011-02-02 10:35:55 följande:
    Bamse i trollskogen för min tvååring. Fast hennes (och min) favorit är Bajsboken!
    Hihi, vi lånade faktiskt den på biblioteket och dottern älskar den!

Annars är senaste boken vi läst nu en bok om drömmarnas trädgård "dags att tvätta ansikten"...
  • Tant Green
    Älskadebarn skrev 2011-02-01 12:29:01 följande:
    Läste igår Gittan och gråvargarna av Pija Lindenbaum som godnattsaga för min son 4år.
    Världens bästa bok

Bortsett från en bok som vi läste snabbt på biblioteket idag, och som jag inte minns vad den hette, så var den senast Diamantmysteriet (LasseMaja) som vi läste igår. Dottern är 5,5 år.
  • nosens mamma

Tove Janssons "Trollkarlens hatt" för min 6-åring.

• HKL

"Måns och Mari om våren" av Kaj Beckman läste jag för min flicka som snart fyller 3 år.

Rekommenderar alla fyra böckerna om Måns och Mari, en om varje årstid. Mycket fint illustrerade.
    Den bok vi läste ur är samma som jag hade som barn.

• KK1974

Min son gillar Pelles ficklampa av Jan Lööf. En riktig klassiker!

• Kattflickan

Den senaste boken jag läste för min son som är 3 år var Tuffa traktorboken av Dawn Sirett.

Boken har han fått av sin farmor. Det är inte min favoritbarnbok direkt men min son tycker mycket om den.

Jag skulle inte rekommendera den som godnatt-saga eftersom det finns en massa flikar att öppna och en knapp att trycka på med ljud o.s.v. Boken är mer som en faktabok om traktorer än en saga även om det finns en handling i den.

• Smulu

Jag läste Tummen tittar på natten för min snart 3 åring.

• Dr Mupp

6 och 7 åring
    Sol o Nova - Den försvunna månen

4-åring
    Det var det fräckaste

1 åring.
    Vem är arg.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Tikka

Julia Donaldson's Gruffalon för dottern som är snart 5. Vi läser alla hennes böcker som Alex (Axel?) Scheffler illustrerar, översatta av Jan Lööf tror jag. Vi älskar dem!

Svar på tråden Senaste boken du läste för ditt barn...