• Emizzz

Att hitta på saker tillsammans?

Är nyfiken på hur andra har de i sina förhållanden.
    Hittar ni på saker ofta tillsammans? oavsett om ni har barn lr inte =)
    Och vad gör ni när ni gör saker?
    VIll hitta på saker med gubben men han är inte så pigg på de och börjar lessna på de =(

Vart eran relation annorlunda under gravditeten? Isåfall, på  vilket sätt?
    Tycker att min och sambons relation har blivit annorlunda men kan inte riktigt sätta ord på vad de är, vet även att det blir annorlunda när man ska ha barn och så.
    Kom gärna med tips på hur man kan piffa upp vardagen men även sexet nu när man är gravid =)

• Svar på tråden Att hitta på saker tillsammans?
  • Diablo

Vi åker och shopar tillsammans. Eller går ut och fikar på helgen med barnen. Ibland går vi på bio, men då blir det ju barnbio Ofta blir det billigare nöjen, men på sommaren så försöker vi göra något varje helg, ibland stora saker ibland små saker. Det kan vara att åka på någon trädgårdsevent, loppis, sommarland, marknad. Det är mycket sällan som vi gör något bara han och jag. Men detta är nog för att vi inte gillar att lämna bort barnen!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Emizzz

Men de är ju jätte bra saker att göra tillsammans =)
    Synd bara att min gubbe inte "orkar" nåt...

• Catti41

Vi hittar ju på rätt mkt alla tre, det blir ju inte så många vuxenaktiviteter. Och det är klart, både jag och sambon hade väl helst tillbringat helgen hemma i soffan framför bra filmer, så mycket av det vi gör är ju sådant vi gör främst för sonen, men sen gillar vi ju att göra saker ihop också, vi trivs ju ivarandras sällskap. Att "inte orka" existerar liksom inte härhemma. Det är bara att gilla läget.

Men vi går på bio, muséer, går ut i skogen på korta eller långa promenader, åker till simhallen, träffar andra barn och deras föräldrar, parklek, och sådant. Under sommarhalvåret är vi ju ute och grejjar, antingen i trädgården eller i skogen eller på stranden. Då är vi sällan hemma och skiter i att städa...

Men sen ägnas ju en försvarbar del av helgen åt att göra en del måstesaker. Planera mat, tvätta, städa, fixa, dona.

Relationen har ju blivit annorlunda på så vis att vi inte tillbringar en massa tid bara vi två, vi är ju nästan alltid tre. Men detär ju inget dåligt, utan bara en naturlig utveckling. Först var det vi två i 12 år, nu kommer det vara vi tre (eller fler?) under 20-talet år, och sen blir det vi två igen.

• Emizzz

Ja sommaren är perfekt att hitta på massa saker och vara ute hela tiden =)
    Sen uppskattar man tiden när man väl kan vara själva tex på kvällarna, att få egen tid tillsammans.

Svar på tråden Att hitta på saker tillsammans?