• Anonym (moder)

Barnen flyttas på måndag, jag har inget umgänges schema??

NÄR skall det finnas ett umgänges schema, så jag får träffa mina barn på det nya familjehemmet?

Jag har inte ens fått träffa föräldrarna i nya hemmet och barnen flyttas på måndag nästa vecka.
    Inget schema för NÄR jag kommer träffa mina barn igen?

Ska det verkligen vara såhär?

• Svar på tråden Barnen flyttas på måndag, jag har inget umgänges schema??
  • Balahir

tror du någon här vet hur det ska vara ang din situation? nej.

• gladare

Jag vet inte men hör med din socialsekreterare som upprättat beslutet att de ska flytta. Då får du ett korrekt svar som rör dig, vilket du inte lär få här då ingen har kännedom om det här

• Anonym

Prata med handläggaren i ärendet.

• morochmer

Hur gamla är barnen? Är det en sol-placering?
    vad svarar er kontakt på socialen?

• Anonym

För mig var det likadant. Efter placeringen fick jag inte träffa barnen på fem veckor för att "inte störa" i anknytningen till den nnya familjen. Sen bokade man in ett kort möte bara för att de skulle se bra ut kändes de som. Sen tog det ytterligare 3 veckor innan jag fick ett schema. har fortfarande massor problem kring umgänget. olika platser varje gång och olika tider hipp som happ. för ung en vecka sen öppnades en sida som heter socialportal.se där jag och några andra som har barn placerade har träffats. kom in dit om du vill.

• blåfågel
    Anonym (moder) skrev 2011-02-01 17:21:49 följande:
    NÄR skall det finnas ett umgänges schema, så jag får träffa mina barn på det nya familjehemmet?

Jag har inte ens fått träffa föräldrarna i nya hemmet och barnen flyttas på måndag nästa vecka.
    Inget schema för NÄR jag kommer träffa mina barn igen?

Ska det verkligen vara såhär?
    När detta hände mig så beättade de att i en akut situation flyttas barnet först o jag skulle få prata med sekreteraren dagar efter som tog upp planeringen med umgänge samt möjlighet att få träffa familjehems folket där barnet ska va. O så blev det, dagen efter tog de barnet o flyttlasset med han grejer o kläder. Men jag frågade om min syster eller mamma fick följa med dit de skulle bo. Och jo, det gick bra därför att barnet blir lugnare då och syrran åkte med, där hon sen fick en inblick av vem de är o hur de bor.

Du kommer få schema och alla kontaktuppgifter om familjen så var lugn. Det löser sig, även om tuffa tider kommer känslomässigt. TA den tiden det tar att sörja! Ditt barn kommer alltid ihåg dig och älskar dig ändå. Ni får desto mer kvalitativ tid framöver även om du ej tror det. Och du ska få lov till att hälsa på barnet samt ringa, skicka paket osv hur ofta du vill. Ps. det är snart 9 månader sen det hände mig och jag tycker allt är till det bättre för alla inblandade, även om jag saknar kramarna.
    HA tålamod!
Svar på tråden Barnen flyttas på måndag, jag har inget umgänges schema??