• LyckligaLee

    Började försöka i helgen, någon mer 40+ som hänger på?

    Oj oj... från att skoja om en trea blev det i helgen plötsligt allvar. Äl och vuxenmys till tusen. Vid bägge andra barn, 5 och 7, satt det på första försöket. Bortskämd är jag alltså, och lite naivt paff när jag nu läser om hur små mina chanser är att bli gravid och lossa på ett friskt och dugligt ägg. Suck. Jag är 41,5 år och trodde, med alla mogna gravida och småbarnsföräldrar runtomkring att vi hade gott om tid. Nu vet vi annorlunda och känner av allvaret. Är jättenervös faktiskt och försöker förbereda mig på att det inget blir samtidigt som jag hopppas, hoppas, hoppas...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-28 15:44
    Bella8 : 43 år, Bromma/Stockholm - man & 2 barn, 3 och 6 år - tänker försöka med en trea förmodligen Våren 2012 när min Hypothyreos blivit bättre

    Che71 : 40 år, sambo, inga barn, har försökt sen sommaren -10, 1 tidigt MF på Nyår, Pergotimebehandling på G

    Nr 3 på G: 40 år, gift, 2 barn (dotter 0709 och son 0908), försöker med en 3:a (BIM 29/11), MF i v 9 midsommar i år.

    MissBoring: 40 år sambo, inga tidigare barn, har försökt sen maj 2010. Två tidiga MF i år, maj och september. Gjort pergotimebehandling och har nu påbörjat min första IVF. Imorgon måndag v 48 ska vi göra ÄP.

    Mulberry66: 45 år, Stockholm, sambo, 2 flickor 0405 och 0208, drömmer om ett mirakel nr 3, försöker naturligt (+Apiforce). Första "riktiga" försöket nov 2011.

    Rudbekia: 40 år, gift, 1 barn med hjälp an IVF 0908, har PCO-S och hypo. Har fått en nästan regelbunden cykel sen ca 6 månader efter viktnedgång. Kör både med IVF med de ägg vi har i frysen och testar på egenhand . Ett misslykat FET i okt och har försökt naturligt sen semestern.

    Pionen: 40 år, gift, 2 barn: en pojke 0111 och en flicka 0603. Har försökt få till en trea sedan i våras. Har regelbunden mens och det verkar vara ägglossningar varje månad.

    Larven : 71:a, 2 barn: 04, 06. Har nu försökt sen augusti-11. Tidigt missfall i nov-11. Nu nya tag!

    Snowbell: 40år, 2barn 98, 04. Missfall i november

    vickansnickan: 42,5 år,gift,varit i bebisverkstad sedan 2003,1 barn 08,utomkvedshavandeskap jan-07+MA juli-11,syskonförsök sedan jan-09.Satsar på en "julklapp" med BIM runt 24-25/12

  • Svar på tråden Började försöka i helgen, någon mer 40+ som hänger på?
  • LinneaSvea

    Åh, stor varm GRATTISKRAM till er alla tre!! vilken lycka!!! om en vecka har du glömt hur ont det gjorde

    Tänk att få snusa ny bebis! Njut!!!

    Kram än en gång!!!

  • Mentos

    Länge sedan det var någon aktivitet i den här tråden. Vet inte om någon minns mig, jag har inte skrivit på flera år men läst då och då. Jag är 43 år och vi har fram till för ca 6 mån sedan försökt bli gravida utan framgång. Då lade vi ner. Jag slutade med vitaminer och med levaxin som jag bara ätit för att mitt Tsh värde varit lite högt. Fick svar att mitt FSH värde tydde på förklimakterium och mina menstruationer har hoppat.

    Men så nu plussar jag ???? Fattar ingenting. Trodde cykeln strulade igen. Vecka 7 redan. Det står iofs på Clearblues bipacksedel att klimakteriet kan ge falskt resultat men det trodde inte barnmorskan. Har haft någon liten smååblödning och mår illa hela tiden. Med tanke på min ålder så snurrar tankarna. En mirakelbebis kanske om allt går bra och det verkligen är någon därinne ????

  • Mentos
    Katt12 skrev 2015-01-11 08:52:26 följande:

    Men vad roligt, mentos! Jag kommer ihåg dig! Stort lycka till och grattis!


    Tack! Ja vi får se hur det går. Känns läskigt. Har väldigt svårt att tro att det finns något därinne.
  • Jenkapenka
    Mentos skrev 2015-01-08 17:51:32 följande:

    Länge sedan det var någon aktivitet i den här tråden. Vet inte om någon minns mig, jag har inte skrivit på flera år men läst då och då. Jag är 43 år och vi har fram till för ca 6 mån sedan försökt bli gravida utan framgång. Då lade vi ner. Jag slutade med vitaminer och med levaxin som jag bara ätit för att mitt Tsh värde varit lite högt. Fick svar att mitt FSH värde tydde på förklimakterium och mina menstruationer har hoppat.

    Men så nu plussar jag ???? Fattar ingenting. Trodde cykeln strulade igen. Vecka 7 redan. Det står iofs på Clearblues bipacksedel att klimakteriet kan ge falskt resultat men det trodde inte barnmorskan. Har haft någon liten smååblödning och mår illa hela tiden. Med tanke på min ålder så snurrar tankarna. En mirakelbebis kanske om allt går bra och det verkligen är någon därinne ????


    Men vad roligt, och helt otroligt - grattis! Glad Hade du barn sedan innan, eller hur var det...?

    Själv är jag i vecka 22 med vår lillasyster. Storebror är 2 år och 2 månader nu, och jag fyllde 44 i november.
  • LinneaSvea

    Åh, vad underbart och vad avundsjuk jag blir! Stort grattis!
    Härligt att allt går bra Jenkapenka!

    Hur går det för dig Katt12??

  • Mentos
    Jenkapenka skrev 2015-01-11 20:47:43 följande:
    Men vad roligt, och helt otroligt - grattis! Glad Hade du barn sedan innan, eller hur var det...?

    Själv är jag i vecka 22 med vår lillasyster. Storebror är 2 år och 2 månader nu, och jag fyllde 44 i november.
    Tack! Helt absurt är det. Hoppas få ett ul snabbt så man kan se om någon är där inne.

    Två barn har jag på 13 år och snart 9 år. Om det går vägen så blir det en riktig sladdis. Men jag kan inte tro att detta ska gå vägen. Vi har försökt få till en trea sen jag var 38 och så nu...orkar min gamla kropp tro
  • Mentos
    LinneaSvea skrev 2015-01-19 17:17:58 följande:

    Mentos, hur går det för dig?


    Hej! Ultraljud på fredag. Då är jag typ i v 8+5. Så får vi se. Känns sjukt overkligt och jag tror inte det är något liv där. Trots att jag mår konstant illa och är sjukt trött.
  • Mentos

    Gjort VUL idag. Det gick inte bra. Fanns en bebis, men den var för liten mot vad den borde varit och ingen hjärtaktivitet. Jag borde vara i v 8+5 och det här var typ v 6+3. Så förmodligen stannade det av då. Vad sorgligt. Det var liksom sista chansen. Men vi har ju två fina ungar i alla fall, tack och lov.

    Ska tillbaka om en vecka. Läk var 99% men vill förstås vara helt säker. Tänk att man kan ha så mycket symptom trots att allt stannat av.

  • LinneaSvea

    Mentos, Nej, vad tråkigt!! Men ska ni verkligen sluta försöka. Ibland kan det ju gå väldigt lätt att bli gravid igen efter ett missfall. Men jag förstår dig, hur länge orkar man....

  • Katt12

    Säger som LS, åååååhhh vad tråkigt, men försök några mån till nu! Kroppen kan ha kommit igång av detta trots allt. Styrkekram.

  • Mentos

    Känner mig bara ledsen och lite tom just nu. Har aldrig tidigare haft ett missfall och vet inte vad som kommer hända nu. Hoppas att kroppen sätter igång det själv så jag slipper

    tabletter eller skrapning.

  • Katt12

    Förstår att du känner dig missmodig om det är ditt första missfall. Det har du all rätt att göra!! Men rent medicinskt tycks det paradoxalt nog vara lättare att bli gravid kort efter och många lyckas hela vägen. Kram.

  • Jenkapenka
    Mentos skrev 2015-01-22 19:00:20 följande:

    Känner mig bara ledsen och lite tom just nu. Har aldrig tidigare haft ett missfall och vet inte vad som kommer hända nu. Hoppas att kroppen sätter igång det själv så jag slipper

    tabletter eller skrapning.


    vad tråkigt att höra att det inte verkar ha gått vägen. Rynkar på näsan 

    jag hann också få ett missfall (mitt första och förhoppningsvis enda) i februari förra året. var då i vecka 6-7 nånting, när det konstaterades att det inte fanns något embryo. när det är tidigt missfall så tror jag kroppen oftast klarar det själv. i alla fall var det vad jag fick höra när jag pratade med mvc. jag blödde i ett par veckor och sen var det över.

    6 månader senare fick vi till det igen, och jag håller tummarna för er! på nåt sätt kanske det är en bra grej att ha kunnat bli gravid i alla fall, tänker jag! Solig 
  • Jenkapenka
    Jenkapenka skrev 2015-01-25 19:15:05 följande:
    vad tråkigt att höra att det inte verkar ha gått vägen. Rynkar på näsan 

    jag hann också få ett missfall (mitt första och förhoppningsvis enda) i februari förra året. var då i vecka 6-7 nånting, när det konstaterades att det inte fanns något embryo. när det är tidigt missfall så tror jag kroppen oftast klarar det själv. i alla fall var det vad jag fick höra när jag pratade med mvc. jag blödde i ett par veckor och sen var det över.

    6 månader senare fick vi till det igen, och jag håller tummarna för er! på nåt sätt kanske det är en bra grej att ha kunnat bli gravid i alla fall, tänker jag! Solig 
    Alltså att ha kunnat bli gravid, även om det sen inte lyckas hela vägen.
  • Mentos
    Jenkapenka skrev 2015-01-25 19:15:05 följande:
    vad tråkigt att höra att det inte verkar ha gått vägen. Rynkar på näsan 

    jag hann också få ett missfall (mitt första och förhoppningsvis enda) i februari förra året. var då i vecka 6-7 nånting, när det konstaterades att det inte fanns något embryo. när det är tidigt missfall så tror jag kroppen oftast klarar det själv. i alla fall var det vad jag fick höra när jag pratade med mvc. jag blödde i ett par veckor och sen var det över.

    6 månader senare fick vi till det igen, och jag håller tummarna för er! på nåt sätt kanske det är en bra grej att ha kunnat bli gravid i alla fall, tänker jag! Solig 
    Ja det vore så skönt om kroppen tog hand om det själv. Känns konstigt att titta på ultraljudsbilden där bebisen syns så tydligt, och veta att hjärtat slutat slå. Just nu är jag mest tacksam över mina två barn som jag faktiskt har. Vi hade ju slutat försöka så det här hade verkligen blivit ett litet mirakel. Jag tror att vi kommer nöja oss så här. Vi får se. Tack för allt stöd!
Svar på tråden Började försöka i helgen, någon mer 40+ som hänger på?