• Anonym (Orolig mamma)

Dotter med sveda i underlivet

Hejsan. Sedan en tid tillbaka så har min dotter snart 8år gammal börjat vakna på natten och klagar på sveda/ont i snippan. Detta sker alltid på natten och aldrig på dagen. Hon går i skolan och klagar aldrig på det dagtid.
    Hon har inga andra symtom på något och smärtan sitter på klitoris och runt klitoris. När man tittar så kan man se en vis rodnad och precis som huden kring klitoris är väldigt skör och lite sårig.
    Vi har provat att smörja men det hjälper inte. Vet inte riktigt vad man ska smörja med?
    Det enda som för tillfället hjälper är en kall/fuktig handuk på.

Jag har haft alla teorier allt från att hon inte torkar sig ordentligt till att hon ligger och smeker eller kan det vara någon svamp?
    Jag börjar tröttna på detta nu, har haft det ett tag och nätterna blir helt förstörda och hon sover dåligt.

Hjälp/Orolig mamma

• Svar på tråden Dotter med sveda i underlivet
  • BVC Sköterskan

Hej!

Det låter som att det kan finnas olika förklaringar.
    Svamp eller mask kan ge irritation i underlivet på flickor. Har hon även pillat där eller torkat sig dåligt, så kan det bli irriterat. På dagen har hon förmodligen fullt upp och tänker inte alls på det.

Jag skulle kontakta VC för att få hjälp att behandla detta på rätt sätt, onekligen är hon besvärad av det.

MVH Christine 

Svar på tråden Dotter med sveda i underlivet