• joosefinea

Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?

• Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?
  • Shandi

kategorisering, roll, överdrivet.

Är dock själv ung mamma antar jag, men ser mig nog helst som endast "mamma" :)

You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Anton Chigurh

Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?

Stånd.

Utlösning.

Ägglossning. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Shandi
    Levia skrev 2011-02-02 17:43:28 följande:
    Lite olika tankar/svar:

Allmännt...för mig är "ung mamma" inget mer är någon form av kategori här på FL. Ung eller gammal...du är förälder, mamma eller pappa.

Ang trådar jag sett här...vissa som vill titulera sig med ung mamma....vill inte prata med "andra"...många gånger de som är över 30...utan håller sig till "sin ålders grupp". De vill prata med andra i samma situation.

MEN. Är verkligen alla som har samma siffra i sin ålder "likadana"? Inte vad jag läst här eller "i verkliga livet"...så för mig är det inte ett argument...mer..."vill inte prata med andra".

En del av de "unga mammor" som snackar i trådarna här...drar till med "klyschor" som; "det är då mitt liv börjar", "man har mer ork"..."plugga kan jag göra sen" (för det är bättre att dra på sig studielån än att gå gymnasiet- för man hellre vill vara hemma och byta blöjor på nätterna...).

Även att de ibland anser att man kanske inte bör få första barnet efter 30...men "mamma är ingen ålder"...så det är ju logiskt.

Kom med mothugg nu.
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Shandi
    Litet My skrev 2012-06-29 13:53:10 följande:
    1)Familjeliv

2)Stort behov av att bekräfta sig själv

3)Taggarna utåt

Så har ordet ung förälder blivit för mig efter alla "Åh en tant tittade på mig på ica bara för att jag är uuung och hon tyckte säkert jag var helt värdelööös"

Brukar överlag inte särskilja unga föräldrar, förälder som förälder.
    Haha :D så sant :)
  • Shandi

Jo en till grej jag kom på....

INNEGREJ!

• fortsätt paddla

Ung
    Mamma
    Barn
    För att vara tydlig, en yngre kvinna med ett barn....
    Har sett så många barnfamiljer genom jobbet så jag har lärt mig att fördomar ( ålder, kön , religion, mm) sällan visar sig stämma.

• Anton Chigurh
    fortsätt paddla skrev 2012-07-05 00:12:15 följande:
    Ung
    Mamma
    Barn
    För att vara tydlig, en yngre kvinna med ett barn....
    Har sett så många barnfamiljer genom jobbet så jag har lärt mig att fördomar ( ålder, kön , religion, mm) sällan visar sig stämma.
    Måste se om jag verkligen fattat rätt här :

Du menar att yngre kvinna med barn är att betrakta som en ung mamma.

Är det korrekt uppfattat ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • 3 barns mamma84
    MammaEmelie91 skrev 2012-07-05 00:00:37 följande:
    Okej, 7 av 10 utav de som jag pratat med har varit ensamstående iallafall.
    Jaha gud så spännade (NOT)
  • Anton Chigurh
    fortsätt paddla skrev 2012-07-05 00:21:10 följande:
    Anton: Ja korrekt! :D
    Då är jag inte så obegåvad som vissa försöker påskina härinne. Det var skönt å höra.
  • fortsätt paddla

Anton: hm, du har nog ett visst beroende men obegåvad,njee! ( börjar redan känna igen vissa nick, vilket säger en del)

Svar på tråden Vilka tre ord tänker du på när du hör "ung mamma"?