• MJ70

Starkt plus men inget syns på Ultraljudet!!!!

Jag testade start plus för några veckor sedan. Var hos läkaren igår skulle då var 7+4, han gjorde ett ultraljud men kunde inte se något alls inte ens en hinnsäck.

Har alla gravid symptom fortfarande, illamående, super ömma bröst och konstant springande på toaletten.
    Har inte haft någon blödning heller.

Fattar verkligen ingenting. Någon som varit med om någon liknande?

• Svar på tråden Starkt plus men inget syns på Ultraljudet!!!!
  • bergvis

Det är rätt vanligt att de ej tar något Hcg prov om det inte ser något.
    Dumt tycker jag,bättre att vara på den säkra sidan kan man tycka.

• Decembra

Jag har varit med om det, då var det ett ma. Fostret hade slutat utveckla sig tidigare utan att jag blött.
    MEN jag läser lika ofta om folk som kommer tillbaka och där helt plötsligt har de sett hinnsäcken.

Jag håller alla tummar för dig att det var apparaten/läkaren som felade i det hela!

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • bergvis

Håller tummarna jag med att det är något i din mage som gror Skrattande

• MJ70

Tack för alla snälla kommentarer och lyckönskningar.

Decembra, när ditt hade gått tillbaka utan att du blött hade du fortfarande starka gravsymptom då?

Det jag oroar mig mest för är just utomkvedeskap. Tror jag ska ringa mödrarvården och kräva ett hcg nu så jag har något att jämnföra med på måndag.

Inte mycket att göra mer än vänta och hoppas.

• R3becca
    MJ70 skrev 2011-02-02 21:31:00 följande:
    Jag var hos en läkare på kvinnokliniken. Han sa att maskinen var dålig, men att man ändå borde sett något om tiden stämmer.

Jag hade ÄL den 28/12, Har läst att det kan ta upp till 10 dagar innan det sätter sig, men visst borde det synts även om det var 6+1?

Kan verkligen en graviditet bara försvinna utan blödning?
    En graviditet kan helt klart "gå över" utan blödningar.
    Fostret kan absorberas av kroppen. Och detta kan ske långt in i en graviditet :/
  • Skrutt74

Jag håller tummar och tår att de nästa gång ser något. Men OM det skulle vara ett MA (ofostrig graviditet) så fortsätter tyvärr alla symtom trots att där inte finns något foster. Jag hade en sådan graviditet för ett år sedan. Ännu i v 9 så syntes bara en tom hinnsäck. Hcg steg hela tiden, dock inte adekvat och då jag tog graviditetstest var de alltid väldigt starka.

Nu hoppas jag dock att du har bättre lycka än vad jag hade!

• fliona

detta hände mej också skulle varit i vecka 6,7 nått och dom såg inget, men hade fått svagt plus, men dom tog hcg 2 ggr .....så nu är jag i vecka 26 så nog kan du vara gravid...för jag hade också alla symtom men jag var som säker på att dom hade fel för jag kände mej gravid. men det var psykiskt påfrestande att måsta åka och ta prover och inte få svar direkt osv,, Jag tog ju ändå test hemma

Lycka till!!

• Mariohn

TS det behöver tyvärr inte finnas ett foster för att man ska ha blivit "gravid" och testa positivt. Ofostrig graviditet är när ett ägg befruktades, men embryot av någon anledning inte utvecklades. Detta sker ofta av okänd orsak och kan hända vem som helst. Hoppas att det inte är så för dig! 

• MJ70

Har haft ofostrigt ägg och missfall för 2 år sedan, då det bara syntes en hinnsäck och inget foster. Men då förvann alla gravidsympton i v 6 och jag kände mig aldrig riktigt gravid. Har två barn så jag vet ju hur det "ska" kännas.

Men nu såg man ingenting alls, samtidigt som jag känner av ett tryck på bäckenet och måste kissa hela tiden. Precis som i den tidiga delen av mina barns graviditeter. Det kände jag inte alls när jag hade ett ofostrigt ägg.

Men det är väl bara att sluta grubla ihjäl sig, hålla tummarna och vänta tills nästa vecka.

• MJ70

Uppdatering: var på nytt vul idag.
    Ny läkare och ny maskin.
    Och helt otroligt, trodde inte det var sant, men där var det ett helt normalt utvecklat foster med tickande hjärta, 8+1 helt enligt mina beräkningar.

Är så lycklig att jag bara vill skrika rakt ut. : ))

• Kazeer
    MJ70 skrev 2011-02-08 10:15:44 följande:
    Ny läkare och ny maskin.
    Och helt otroligt, trodde inte det var sant, men där var det ett helt normalt utvecklat foster med tickande hjärta, 8+1 helt enligt mina beräkningar.

Började alldeles nyss läsa i den här tråden... GRATTIS! Solig
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • MJ70

Tack snälla, kan fortfarande inte riktigt tro att det är sant. Sitter och stirra på bilden jag fick från vul.

Vilken lättnad efter en helvetisk vecka med så mycket ångest och oro.

Jag svävar som på moln.

• Nennr1

grattis gud va roligt. Lycka till

• Jordgubbarmeglass
    MJ70 skrev 2011-02-08 10:23:51 följande:
    Tack snälla, kan fortfarande inte riktigt tro att det är sant. Sitter och stirra på bilden jag fick från vul.

Vilken lättnad efter en helvetisk vecka med så mycket ångest och oro.

Jag svävar som på moln.
    Så underbart!
    Blir så glad för eran skull!!!!
  • bergvis
    MJ70 skrev 2011-02-08 10:15:44 följande:
    Ny läkare och ny maskin.

Grattis!
    Vad roligt {#emotions_dlg.flower}
  • MJ70

Uppdatering i fall någon hittat länken och är lika orolig som jag var:
    Allt gick bra och den 2/9 föddes vår underbara dotter 37+2, 47 lång, 3225 i vikt.
    : )

• Omorfia
    MJ70 skrev 2011-10-28 11:10:07 följande:
    Uppdatering i fall någon hittat länken och är lika orolig som jag var:
    Allt gick bra och den 2/9 föddes vår underbara dotter 37+2, 47 lång, 3225 i vikt.
    : )
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}

(Min syrra fick också veta vid ett VUL att det inte fanns något foster. Han är 4 år nu...)
  • Squirrell

Hej MJ70 jag har en fråga jag går igenom precis de du går igenom med positiva test och gravsymptom utan någon hinnesäck eller foster på ultraljudet. Är i vecka 6+1 och vill gärna veta vilken läkare du gick till där de hade ny apparat och en ny läkare för just nu har jag varit hos 2läkare och 2apparater som visar samma sak:(

Hoppas verkligen på att ett lite mirakel sker som gömmer sig där inne bara :(<3

Svar på tråden Starkt plus men inget syns på Ultraljudet!!!!