Juni och Juli (Namn)
Tycker du att Juni och Juli låter som unisex-namn?
Tycker du att Juni och Juli låter som unisex-namn?
Känns väldigt "flickigt" tycker jag, men det är ju bara jag!
För mig väldigt tjejjiga namn
Nej verkligen inte. Det är tjejnamn och väldigt flickiga sådana. Jag tycker bättre om starka flicknamn. Julia och Junia är mycket bättre.
Älskar namnen! Första gången (för nått/nåra) år sen var ja väldigt skeptisk, men nu älskar ja dem :D
Dock ska dem stavas med e, Junie, Julie, enligt mig :)
Blir inte lika fint utan och lättare att blanda ihop med månaderna :P
Det är flicknamn! Ska stavas Juni och Juli, tycker jag. April och Maj kan också vara namn, flicknamn då förstås. Egenligen tycker jag alla månader är flicknamn utom Mars kanske. Men Oktober, November, December, Januari och Februari är inte så namn-aktiga överhuvud taget. Inte Augusti heller.
Nej - det är flicknamn
Låter som flicknamn i mina öron men det är förstås inte skrivet i sten. Skulle säga att Junius, Julius är mer av en manlig version. Men det där kan ju ändras. För några år sedan skulle jag inte tyckt att Juni/ Juli klingade som namn öht. Eller september som plötsligt med sångerskan blev namnet "September". Låter ju inte klokt första gången man hör det, men man vänjer sig snabbt så jag tror att det skulle gå alldeles utmärkt att vänja sig vid att ett barn hette "Juni", kille som tjej. Finns många mycket märkligare namn...
Svarade nej inget av dem. Inget av dem låter som unisexnamn och inget av dem låter som namn. De låter som månader, ungefär som oktober eller januari.