• SajSajFT

Juni och Juli (Namn)

Tycker du att Juni och Juli låter som unisex-namn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Juni och Juli (Namn)
  • käärlek

Känns väldigt "flickigt" tycker jag, men det är ju bara jag!

♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • SajSajFT
    käärlek skrev 2011-02-02 16:55:46 följande:
    Känns väldigt "flickigt" tycker jag, men det är ju bara jag!
    Jo det är ju flicknamn vad jag vet men jag hörde en pojk för nån vecka sen som hette så,
    -Minns dock inte vilken av dem.
    Så jag börjar ju undra om det är unisex :)
  • DenNamnbitne

Nej verkligen inte. Det är tjejnamn och väldigt flickiga sådana. Jag tycker bättre om starka flicknamn. Julia och Junia är mycket bättre.

• wity
    DenNamnbitne skrev 2011-02-02 17:59:28 följande:
    Nej verkligen inte. Det är tjejnamn och väldigt flickiga sådana. Jag tycker bättre om starka flicknamn. Julia och Junia är mycket bättre.
    Håller med! Solig
    ♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • AngelWithoutWings

Älskar namnen! Första gången (för nått/nåra) år sen var ja väldigt skeptisk, men nu älskar ja dem :D
    Dock ska dem stavas med e, Junie, Julie, enligt mig :)
    Blir inte lika fint utan och lättare att blanda ihop med månaderna :P

• skoladan

Det är flicknamn! Ska stavas Juni och Juli, tycker jag. April och Maj kan också vara namn, flicknamn då förstås. Egenligen tycker jag alla månader är flicknamn utom Mars kanske. Men Oktober, November, December, Januari och Februari är inte så namn-aktiga överhuvud taget. Inte Augusti heller.

• Runa

Låter som flicknamn i mina öron men det är förstås inte skrivet i sten. Skulle säga att Junius, Julius är mer av en manlig version. Men det där kan ju ändras. För några år sedan skulle jag inte tyckt att Juni/ Juli klingade som namn öht. Eller september som plötsligt med sångerskan blev namnet "September". Låter ju inte klokt första gången man hör det, men man vänjer sig snabbt så jag tror att det skulle gå alldeles utmärkt att vänja sig vid att ett barn hette "Juni", kille som tjej. Finns många mycket märkligare namn...

• cey

Svarade nej inget av dem. Inget av dem låter som unisexnamn och inget av dem låter som namn. De låter som månader, ungefär som oktober eller januari.

Svar på tråden Juni och Juli (Namn)