• ramsylina

kan de sy fel?

Hej..

Gick igenom min andra förlossning för nån vecka sen och fick sy två stygn invändigt samt att de "tråcklade lite" eller vad man säger på utsidan. Men nu har jag börjat noja, tänk om de sydde fel? Tänk om de inte sytt ihop mig tillräckligt? Jag känner mig inte annorlunda men jag tycker inte knipandet känns lika som innan. Jag förstår ju att det dels är träning men jag vet inte, har fått för mig att det kanske blivit nåt fel ändå? Försökte kolla med spegel och tyckte allt såg helt sjukt onormalt ut, men jag är inte så van vid att titta på mitt underliv så jag vet ju knappt hur det borde se ut :) Dessutom blöder jag ju fortfarande och kan tänka mig att jag är svullen mer än normalt efter bara en vecka... Men, är det bara hjärnspöken eller händer det att det blir fel när de syr? Förra förlossningen sydde jag också och då blev det lite fel, en flik som inte hamnade som den skulle så det sved när jag kissade ända fram till efterkontrollen och då var jag sjukt orolig men det var inte så att jag behövde sy om eller så, det löste sig av sig själv,. Kanske därför jag har sådan noja den här gången att något är fel???

• Svar på tråden kan de sy fel?
  • redneck girl

lugna sig lite nu =) du har nyss fött och de kan ta lite tid innan allt ser bra ut igen. visst kan de sy fel. men det känner du ju när du ska ha sex , testa det innan efterkontrollen .man är svullen en tid efter förlossningen. lite olika hur länge . kika dit igen om någon månad .då ska du se att du ser helt ok ut igen .

• little mommy

mig sydde dom fel på. jag vart klippt och dom sydde det för hårt, så det gick inte att gå eller sitta eller ligga ner utan att det strama som fasen. så jag fick ta bort dom och då vart det mycket bättre.

men om du inte besväras eller tycker nåt gör ont, så läker nog allt som det ska
    men gör det ont däremot då måste du kolla upp det  

Svar på tråden kan de sy fel?