• Pernillo

För litet foster i vecka 8, men hjärtljud.

Har nyligen varit på ultraljud. Då visade det sig att fostret var mycket mindre än det borde vara, cirka två veckor. Ganska mycket. Läkaren såg hjärtat slå, men var osäker på varför det var så pass mycket mindre än väntat. Jag är fulkomligt säker på när jag hade ägglossning, men visst kan säkert befruktningen skett eventuellt upp till en knapp vecka senare.

Har en ny tid om cirka två veckor.

Någon som upplevt samma sak eller vet hur det kan komma sig?

• Svar på tråden För litet foster i vecka 8, men hjärtljud.
  • Pernillo

Trams eller inte, det hade stannat av strax efter att vi var på ul förra gången. Jag blev allt annat än förvånad. Visste att jag inte hade kunnat bli gravid senare än beräknat och att symtomen ändrade sig blev en ytterligare bekräftelse. Nu fick vi bara svart på vitt.

De berättade också att det är vanligt att man har symtom som till exempel illamående även om det inte lever längre. Graviditetshormonerna är fortfarande höga i kroppen. Det blir bara ännu tråkigare att vara illamående när man inte får glädja sig.

Well well, bara att sadla om. Vi är knappast de första eller sista som råkar ut för de här. Nu väntar en riktigt bra vinflaska och tapas i form av mycket kallskuret. Det blir vad man gör det till. Vi har ju redan ett barn att glädjas åt. :) Kanske blir det ett till i framtiden.

Lycka till allesammans!. Snart är det vår.

• Majmamma1984

Så härlig inställning Pernillo!! Detta är nog den mest positiva kommentar som jag har läst här på FL på länge  frånen kvinna som just fått MF. Lycka till i framtiden!

• MiniJi

Tråkigt att höra Pernillo! Visst kan man känna sånt på sig, har vetat två gånger att jag skulle få missfall. Har tyvärr ingen klar känsla den här gången.

Lycka till nu och ta ett glas rött för mig med :)

• Gunnell
    Pernillo skrev 2011-02-17 11:50:01 följande:
    Trams eller inte, det hade stannat av strax efter att vi var på ul förra gången. Jag blev allt annat än förvånad. Visste att jag inte hade kunnat bli gravid senare än beräknat och att symtomen ändrade sig blev en ytterligare bekräftelse. Nu fick vi bara svart på vitt.

De berättade också att det är vanligt att man har symtom som till exempel illamående även om det inte lever längre. Graviditetshormonerna är fortfarande höga i kroppen. Det blir bara ännu tråkigare att vara illamående när man inte får glädja sig.

Well well, bara att sadla om. Vi är knappast de första eller sista som råkar ut för de här. Nu väntar en riktigt bra vinflaska och tapas i form av mycket kallskuret. Det blir vad man gör det till. Vi har ju redan ett barn att glädjas åt. :) Kanske blir det ett till i framtiden.

Lycka till allesammans!. Snart är det vår.
    Så trist. Men bra att du inte deppar ihop! 
  • Morsan83

Var idag och dom sa att fostret var 5 mm och att jag var i V 4½ enligt han.
    Ska tillbaka om 2 veckor tog blodprov och ska göra det igen om 2 vekor för att kolla så hcg stiger.
    Hur har det gått för er??

L 041216 - M 060224 - A 090630
  • Jonna891

Hej jag och min pojkvän var på ul idag och vi trodde sten säkert att jag var 8 +2 vilket även bm trodde men det visade sig att jag var 6 +6 så imon går jag in i vecka 8. Har haft två missfall tidigare i vecka 8 så jag trodde att jag skulle få reda på idag om allt såg bra ut och det gjorde det...starka hjärtslag :) jätte kul och mysigt att få uppleva detta med min stora kärlek men nu börjar nervositeten igen inför nästa ul eftersom jag ännu inte gått över "min" riskzon så jag fick en ny tid till vecka 10....hoppas hoppas hoppas!!! Är så glad att jag hittade denna tråden och kan läsa om era erfarenheter då jag tänkte att det verkade så konstigt att fosteret va mindre än jag trodde det skulle vara men det verkar som att ja kanske hade äl senare eller nåt som ni andra skriver! kram på er!

• Disney78

Hej! Var också på UL idag. Var säker på att det var V8+1, men fick datum V6+4. Men hon sa att det är extremt svårt att mäta. Hjärtat slog dock. BM sa dock att hjärtat slår ganska sakta när de är så små? Läste annat längre upp. Nåväl. Hade missfall i v 8-9 i juli. Så glädjen förtogs nu. Fick ingen ny tid för något... Vi får se hur det går...

• Disney78

Känner som när förra missfallet började som att ett öppningsskedet påbörjats :( Inbillning eller verklighet? Återstår ju bara att se. Men som förra gången innan missfallet ( då fick jag att jag var i typ V4-5 och borde varit i v.7) så är ju hinnsäcken för liten. Då visste jag exakt dag bebis måste ha blivit till. Eller vi hade bara oskyddat sexen dag. Denna gång är det fler dagar med äl test positivt 1dag. Så då börjar man ju räkna... BM sa att det tar ju 5-8 dgr normalt för ägget att fästa. Men räknas inte dagen från befruktning...?! Då börjar ju cellfelningen? Förvirrad trött ich orolig. Men nu är det svårt att vara positiv...

• LTA2020

Hur gick det för er ? 

Jag fick en mindre blödning och bokade tid hos gynekologen och fick då info att fostret var 3.5mm. Hon kunde inte se hjärtslag pga eventuellt dålig maskin. 2 dagar efter hade jag en förbokade tid på fertilitets mottagningen där jag gjorde IVF och fick då info att fostret hade växt till 6mm samt att vi såg hjärtslag. Läkaren varnade oss att det kan vara en patologisk gravidit pga fostret är mindre än vad den skulle ha varit egentligen. Enl läkaren är förväntad grav längd 7+4 men fostrets storlek motsvarar 6+2. Ni som haft mindre foster, hur har det slutat för er ? Är så oerhört orolig just nu. 

• Wissy

Undrar också hur det gått för alla? 

Jag var på tidigt vul 7+0 men Fostret visade 6+0. Dock såg vi ett pickande hjärta. Har nytt vul bokat om 2 dagar vilket är två veckor efter det senaste. håller tummarna för att fostret växer som det ska. Är så nervös! 

• LTA2020
    Wissy skrev 2023-07-06 20:58:11 följande:

Undrar också hur det gått för alla? 

Jag var på tidigt vul 7+0 men Fostret visade 6+0. Dock såg vi ett pickande hjärta. Har nytt vul bokat om 2 dagar vilket är två veckor efter det senaste. håller tummarna för att fostret växer som det ska. Är så nervös! 

Jag delar din oro, är också super nervös. Hur gick det för dig ? 
Svar på tråden För litet foster i vecka 8, men hjärtljud.