• Villimey

Barnlitteraturens sämta föräldrar nomineringstråd

Ge fler alternativ till dåliga föräldrar i barnlitteraturen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barnlitteraturens sämta föräldrar nomineringstråd
  • Villimey
    astro skrev 2011-02-03 23:29:50 följande:
    Jag vill nominera Pollys föräldrar också, i bl a "Polly äter sylt"
    Dem kommer med
  • Mariohn

Matildas föräldrar vinner. Emils pappa kommer på andraplats. Men Emils pappa älskade åtminstone honom. Matildas föräldrar bara misshandlar henne och är elaka. Stryk skulle de ha!

• Villimey
    Mariohn skrev 2011-02-03 23:33:18 följande:
    Matildas föräldrar vinner. Emils pappa kommer på andraplats. Men Emils pappa älskade åtminstone honom. Matildas föräldrar bara misshandlar henne och är elaka. Stryk skulle de ha!
    Tur att Matilda har litteraturen.
  • DenNamnbitne

Matildas föräldrar är sämst
    Sedan har jag alltid tyckt illa om Lottas mamma. Hon är så sur och så ser hon inte trevlig ut. Hon är så sträng mot Lotta.

De andra är bara underbara

Mamman i hattstugan slår ju visserligen sina barn, men det gör absolut ingenting, för sen får de ju smaka på mammas goda kaka
    Anton Svensson och Efraim Långstrump är underbara, Madickens mamma sjöng så fint på ängen. Loranga kan jag inte så mycket om men jag har för mig att han var en skön prick.

• festia

Det finns ingen tvekan om att Matildas föräldrar är värst!

• Villimey

Loranga är en kul anarkist men som pappa kanske han är lite anal, fuskar i lekar och sedan surar han hela dagen om Mazarin vinner.

• astro
    Villimey skrev 2011-02-03 23:36:30 följande:
    Loranga är en kul anarkist men som pappa kanske han är lite anal, fuskar i lekar och sedan surar han hela dagen om Mazarin vinner.
    Ha ha ha precis sådär var min man när barnkull nr 1 var liten Eller nja, fuskade gjorde han inte men han tog i allt han kunde för att vinna - illa nog.
  • Villimey
    astro skrev 2011-02-03 23:45:33 följande:
    Ha ha ha precis sådär var min man när barnkull nr 1 var liten Eller nja, fuskade gjorde han inte men han tog i allt han kunde för att vinna - illa nog.
    Han och Loranfga är nog inte ensamma om det

Tänk vilka underbara trådar Loranga skulle skapa på FL, pappan som tycker att det är för jobbigt att jobba och serverar chokladpudding varannan dag och varm korv däremellan.
  • Archandra

Som sämsta förälder måste väl ändå Efraim Långstrump kvalificera sig. De andra i listan har ju åtminstone föräldrar (om än rätt usla i vissa fall). Efraim Långstrump har ju i princip övergivit Pippi, som måste klara sig själv.

• morochmer

tomtemor-hon slår sina barn.

• IsDimma
    Archandra skrev 2011-02-04 10:01:58 följande:
    Som sämsta förälder måste väl ändå Efraim Långstrump kvalificera sig. De andra i listan har ju åtminstone föräldrar (om än rätt usla i vissa fall). Efraim Långstrump har ju i princip övergivit Pippi, som måste klara sig själv.
    Eller hur!

Matilda vet jag dock inget om.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma
    CoolJen skrev 2011-02-04 18:57:21 följande:
    Hans och Gretas föräldrar gillade jag inte
    Dom är faktiskt också riktigt dåliga föräldrar.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • netza
    Archandra skrev 2011-02-04 10:01:58 följande:
    Håller med, har inte koll på alla men de andra är ju i alla fall där!
Svar på tråden Barnlitteraturens sämta föräldrar nomineringstråd