Va inne på Gyn i ett annat ärende och fick Pergotime
Hej på er!
Jag är ny här o har ärligt talat huvudvärk efter allt jag läst här MEN det är för att jag suger åt mig all information :)
Min bakgrund är att vi har en son på 4½ år och vi har försökt skaffa syskon åt honom sen oktober 2009.
I sommras försvann min mens och har lyst med sin frånvaro tills förra veckan då de kom väldigt mycket. Jag har varit i kontakt med VC för detta men inte riktigt tagit tag i de ändå.
Pga den väldiga blödningen fick jag en akut tid på Kvinnokliniken och väl där konstaterade läkaren att det inte var något konstigt med det. Skönt! När vi satt där o pratade så kom vi in på detta med att vi försökt skaffa ett syskon så länge. Och hux flux så frågar han om ja ville bli gravid nu och självklart svarade jag ja o han sa att då är det nog bra om vi tar till vara på den här chansen :D Vilken lycka!!! Han skrev ut Pergotime och sa hur jag skulle förhålla mig med dessa tabletter. Och om jag inte blev gravid skulle jag höra av mig.......
Och varför är jag då så fundersam? :) Vi vill ju verkligen ha ett syskon och nu ökar kanske chansen för det.
Jo jag blir fundersam för att alla här inne vet ju oftast vart felet ligger. Jag vet ingenting mer än att ja ibland har ägglossning o ibland inte. Tog några ÄL tester under våren 2010 men blir knäpp i huvudet av de nästan.
Och nu är jag här igen :) De stiger mig åt huvudet trots att jag har en mycket mer avslappnad syn på det hela eller ja tror inte på något helt enkelt,
Blev nog väldigt chockad över att jag fick Pergotime också MEN jag är väldigt glad och min man också.
Lååångt :D Jepp de blev de..... Hehe
Men nån kanske känner igen sig på något litet vis :)