• Elinm

Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)

Hej! Är en tjej på 21 år som drömmer om ett barn... Slutade med p piller och började försöka bli gravid i juni 09... Men ännu har inget hänt, startade en utredning och enligt läkaren är det inget fel på varken mig eller min sambo! Ska börja med pergotime nu nästa vecka! Någon som vill snacka lite och stötta varandra på vägen efter detta efterlängtade barn? Stor kram

• Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)
  • mollan4

Nu väntar man på att få göra ett gravtest nästa vecka men vet inte om jag vågar då det är garenterat negativt som vanligt men jag hoppas att det är min tur den här gången.Har en kur kvar om det inte tar sig å ett nytt VUL sen kommer jag få ytterligare hormonbehandling i vänta på IVF men alla metoder ska tydligen testas först.hade hoppas på IVF snart då inget händer.

Men läkaren sa att det ser lovande ut,å här har det älskats i massor hoppas att det ger resultat nån gång, ser ju bara gravida å på jobbet det är skit jobbigt när man kämpar själv som en liten blå. 

//kram 

• 111202
    mollan4 skrev 2011-02-14 10:14:26 följande:
    ÅÅ!!! din stackare tycker så synd om dig, men du ska nog ta dom sista tabletterna i allfall eller hör med läkaren vad hon/han säger. krya på dig skickar en styrke kram.

//kram {#emotions_dlg.flower} 
    Tack!
    Jag ringde till gyn, de sa att det inte gjorde något, när det bara var två tabletter kvar. :)

Wiho!
  • 111202
    solblek skrev 2011-02-15 10:44:49 följande:
    Jag tog blodprov i fredags och får veta nu i veckan hur det ser ut, så det är bara att vänta :) Annars mår jag bra, har väl några biverkningar från pergon fortfarande men det börjar avta nu, i alla fall vissa av dem :)

Haha, vilken klassisk historia! Är nog vanligare än man tror det där med lite efterhängsna grabbar, min var av samma sort ;)

Hur har det gått nu då? Läste att du fick magsjuka? Hoppas det inte förstör primolutkuren på något sätt, hoppas på det bästa!

Samma här förresten, vill också att det ska hända nu, helst igår om jag hade fått bestämma!
    Okej! Då är det bara den eviga väntan nu då! Vad har du haft för biverkningar av pergon?

haha, verkligen en klassiker! Tror som sagt att det är rätt vanligt ;) Fniss!

Ja, jag har haft en släng av magsjukan (fy fasen!),  Jag hade ju två tabletter kvar av primolutkuren, ringde till min gyn, men det var helt okej att strunta i dom två och att det förmodligen inte skulle göra någon påverkan.
    Så det var ju bara att invänta mensen som brukar ta 4 dagar..
    Men imorse kom den! Wiiiho! (så glad över mens är man väll aldrig annars? :)

Om 5 dagar ska jag börja med pergo, åh så spännande det kommer bli!!! :D
  • 111202
    mollan4 skrev 2011-02-15 17:52:13 följande:
    Nu väntar man på att få göra ett gravtest nästa vecka men vet inte om jag vågar då det är garenterat negativt som vanligt men jag hoppas att det är min tur den här gången.Har en kur kvar om det inte tar sig å ett nytt VUL sen kommer jag få ytterligare hormonbehandling i vänta på IVF men alla metoder ska tydligen testas först.hade hoppas på IVF snart då inget händer.

Men läkaren sa att det ser lovande ut,å här har det älskats i massor hoppas att det ger resultat nån gång, ser ju bara gravida å på jobbet det är skit jobbigt när man kämpar själv som en liten blå. 

//kram 
    Åh, håller tummarna för att du ska få ett positivt test!! Hoppas hoppas hoppas!!!!!

Jag känner likadant, tycker mig se gravida precis överallt, vart man än tittar. Suck. Men snart är vi där, snart snart snart!!

Styrkekram Hjärta
  • mollan4
    111202 skrev 2011-02-16 11:36:27 följande:
    Tack!
    Jag ringde till gyn, de sa att det inte gjorde något, när det bara var två tabletter kvar. :)

Wiho!
    Å! så bra, hoppas att det löser sig. Kände inte av om jag hade ÄL nu i helgen första gången hade jag ju så ont så jag grina men läkaren såg på VUL att inom 2 dagar så såg det lovande ut med ÄL så det vara bara hem å slita tag i mannen. Skrattande hoppas nu att det tog sig.

//kram 
  • solblek
    111202 skrev 2011-02-16 11:40:36 följande:
    Okej! Då är det bara den eviga väntan nu då! Vad har du haft för biverkningar av pergon?

haha, verkligen en klassiker! Tror som sagt att det är rätt vanligt ;) Fniss!

Ja, jag har haft en släng av magsjukan (fy fasen!),  Jag hade ju två tabletter kvar av primolutkuren, ringde till min gyn, men det var helt okej att strunta i dom två och att det förmodligen inte skulle göra någon påverkan.
    Så det var ju bara att invänta mensen som brukar ta 4 dagar..
    Men imorse kom den! Wiiiho! (så glad över mens är man väll aldrig annars? :)

Om 5 dagar ska jag börja med pergo, åh så spännande det kommer bli!!! :D
    ja det är ju det! vet inte ens när jag kan börja testa heller, men ska ju få svar den här veckan så antar jag blir klokare då :) i början hade jag sömnsvårigheter, vaknade upp en gång i timmen och var helt genomblöt (jag som annars fryser) drömde helt sjuka drömmar, mådde illa lite då och då, huvudvärk och extremt trött! extremt trött är jag fortfarande, igår somnade jag halv nio fast jag hade ledig dag och sov sen i elva timmar i sträck. helt sjukt, jag brukar kunna vara uppe bra mycket längre men nu är jag jämt trött! sen humörsvängningarna, de är en klass för sig själv haha!

haha vad underbart! nej jag förstår vad du menar, känns lite weird när man börjar längta efter den men vad gör man väl inte :) sweet! då får vi bara hålla tummarna för att det ger resultat :) jag vill få mina provsvar nu, är så himla otålig just nu!
  • mollan4
    111202 skrev 2011-02-16 11:42:30 följande:
    Åh, håller tummarna för att du ska få ett positivt test!! Hoppas hoppas hoppas!!!!!

Jag känner likadant, tycker mig se gravida precis överallt, vart man än tittar. Suck. Men snart är vi där, snart snart snart!!

Styrkekram Hjärta
    Tack var gullig du är....{#emotions_dlg.flower}

Får hoppas på det bästa men är ganska säker på att det inte blir nått den här gången häller men så sa jag förra året å köpte det senaste clearblue gravtest med vecko o allt var inställd att det var negativt men det stog med stora bokstäver GRAVID å man blev eld å lågor men den lyckan varade bara i en vecka fick MF i slutet på v.6 så man tänker på det i bland att man hade varit hemma på mammaledigt nu. men det är bara å kämpa vidare men nu när våren kommer då händer det säkert med alla vår känslor som man har i hela kroppen.

styrkekram till dig oxåHjärta 
  • Elinm

Hej tjejer! Förlåt för att jag inte har skrivit på så länge! Har vart mycket på jobbet! Har ju ätit klart min kur ned pergotime nu och var in på ultraljud imorgon! Blev otroligt ledsen och besviken när vi fuck se att jag bara hade 1 äggblåsa känner mig ganska värdelös just nu då orkar inte skriva så mycket! Kramar

• Elinm

Var in på ultraljud igår menar jag ju såklart

• mollan4

Nu har jag köpt det här gravtestet från rfsu och det kan man testa väldigt tidigt, tänkte göra ett test på fredag.Kostar bara 49kr å det här kan man köpa på ica eller coop konsum.Istället för att köpa dyra på appoteket.Har en känsla redan att jag inte är gravid men vill ändå göra en koll som min läkare bestämt.Är på dag 23.Håller tummarna nu och för alla andra.Nu hoppas vi på plus.Har ju en kurkvar.om det inte funkar så tänker jag rådfråga min läkare om dom inte kan injecksera min mans spermier i stället för fler hormonbehandlingar å sprutor i magen måste ju vara det änklaste sättet tycker man, har någon erfarenhet av den metoden????

Lycka Till alla goa tjejerSkrattande

info:

Med RFSU Graviditetstest kan du själv snabbt och enkelt ta reda på om du är gravid.

Du kan göra testet redan 6 till 15 dagar efter befruktning, dvs en vecka innan förväntad mens.

Säkrast är att mäta morgonurin. Om testet visar ett svagt positivt resultat rekommenderas att testa igen efter ett par dagar.

• solblek

Jag har fått veta nu att jag fick ägglossning av pergo så det fungerade som det ska, men dessvärre fick jag mensen i måndags så nu är det nya tag som gäller. Dock finns inte pergo i hela sverige så det blir åtminstone en månad utan nu vilket känns skittrist men man har ju inget val.

Hur går det för er andra? :) och mollan4, har du lyckats hålla dig från att testa än? :)

• mollan4
    solblek skrev 2011-02-23 20:21:11 följande:
    Jag har fått veta nu att jag fick ägglossning av pergo så det fungerade som det ska, men dessvärre fick jag mensen i måndags så nu är det nya tag som gäller. Dock finns inte pergo i hela sverige så det blir åtminstone en månad utan nu vilket känns skittrist men man har ju inget val.

Hur går det för er andra? :) och mollan4, har du lyckats hålla dig från att testa än? :)
    Nej jag kunde inte hålla mig gjorde ett test igår kväll men inget plus den här gången häller kan ju va lite tidigt men har redan tagit ut sorgen i förskott å grinat som bare den.Ska ha mensen dag 29 (måndag) eller 31 (torsdag) men känner inget av att jag skulle va gravid har bara smått ömma brön men de brukar jag ha innan de e dax för mens helvetet rent ut sagt haaaaatar den.Fy så deppig man blir varge gång som det inte blir nått.

Hur går det för er då tjejer?????

kramar till er.{#emotions_dlg.flower} 
  • 111202

Nervös är jag nu! Imorgon är det dag 12 och jag ska in till gyn för att göra ett VUL för att se om det är ägglossning på G. Har inte kännt av NÅGONTING av pergotime:n, vet inte om det är bra eller dåligt?!
    Och när brukar man få ägglossning efter sista pergotab?

Suger lite om jag skulle ha ägglossning nu i veckan. Eftersom min sambo är iväg (50 mil häirfrån) på jobb och kommer hem på torsdag. Hade ju verkligen varit pricken över i:et om den eventuella ägglossningen kommer tis,ons. Suck.

Så det är mycket som jag har att vara nervös över. Men imorgon, 08.00 så får jag nog veta ett och annat. Håll tummarna!!

• 111202

Ursäkta, dag 13 är det idag. =)
    Men det gick kalasbra! Har svarat bra på pergo och har ett fint ägg på 14 mm.
    Så ägglossning räknas bli till helgen. UNDERBART!
    Jag är så glaaaaaaaaaaaad. NU hoppas vi bara på att pricka rätt. Hoppas hoppas hoppas!

• mollan4
    111202 skrev 2011-02-28 09:58:15 följande:
    Ursäkta, dag 13 är det idag. =)
    Men det gick kalasbra! Har svarat bra på pergo och har ett fint ägg på 14 mm.
    Så ägglossning räknas bli till helgen. UNDERBART!
    Jag är så glaaaaaaaaaaaad. NU hoppas vi bara på att pricka rätt. Hoppas hoppas hoppas!
    Gud vad kul....håller tummarna, jag hade två blåsor när dom kollade nu sist dom var 19x17 mm så dom var jätte stora å fina.Jag gjorde ett gravtest i torsdags men inget plus inte, har börjat få ont i tuttarna var ganska så säker på att mens helvetet skulle komma nu på morgonen men inte den häller dök upp så det blir väll på dag 32 som förra månaden får vänta tills på torsdag om inget händer under tiden.vet inte om jag vågra göra ett nytt gravtest, jag låg å bara grina hela kvällen igår.

Är så glad för din skull.....................Skrattande 
  • mollan4

är så himmla ledsen då mensen kom på jobbet idag, hade gått 2 dagar över tiden så det blev dag 34 i stället för 32 så det är bara å börja om från början med kur nr. 3 å hoppas på det bästa.Ger snart UPP!!!!! har bara grinat hela em. kommer aldrig å bli gravid käns det som.

• Lick it up

Har ni här inne mått dåligt av era tabletter?

Hur stor dos tog/tar ni?

• mollan4

Oj det var längesen nån skrev på den här sidan!!!!

Jag har ätit min sista kur nu enkeldos så nu väntar jag på att få ÄL men behövde inte åka ner till gbg för VUL då jag svarar bra på behandlingen läkaren sa bara att jag skulle köpa ÄL test men jag struntar i det å kör på känsla då kanske kroppen vill vara med å hjälpa till.Hoppas på ett plus nu i april,vilken underbar födelsedgaspresent det hade varit till min sambo som fyller jämt.

Jag har mått ok på pergotimen men humöret har skiftat å man har gråtit för det minsta lilla, känner mig uppsväld över magen sen jag började med pergon å jag kissar lite oftare tycker jag.

• Empiis

startar min andra pergokur  dubbel dos, hittade 2 askar som ja kunde köpa.. Helt otroligt att det är slut i hela sverige.. inte vetigt! Hoppas det är nån som + snart, ja bara längtar otroligt!! Ha en underbar fredags kväll där ute.. :)

Svar på tråden Börja äta pergotime nu i februari, någon i samma sits som vill stötta varandra på vägen? :-)