• Liafia

Pergotime - positivt ÄL-test, ingen mens, inget plus???!!

Är idag på BMI + 4 har inte en tillstymelse till att få mens inte heller till något plus.

Har ätit min andra enkelkur Pergo den här omgången. Jag åt pergo för 1,5 år sedan blev då gravid direkt på första försöket men fick MA i v. 9 sen tog jag ny kur direkt och blev gravid igen. Fick en dotter för  ett drygt år sedan. Nu vill vi ha syskon och jag har hela tiden tagit lite förgivet att jag skulle svara lika bra på Pergo igen. Så var uppenbarligen INTE fallet.
    Har ätit 2 st enkelkurer nu, inte gjort något VUL eller prog.-test men har fått positiva ÄL-tester första på dag 14 andra på dag 21. Tidigare har jag ALLTID fått mens eller plus EXAKT 14 dagar efter positivt ÄL-test.
    Förra  månaden kom mensen på dag 16 efter ÄL och denna månaden är den alltså ännu senare....
    Vad gör man nu? Någon som varit med om samma sak?
    Ringde min gyn men då är dom på semester såklart och åter i mitten av nästa vecka. Rynkar på näsan

• Svar på tråden Pergotime - positivt ÄL-test, ingen mens, inget plus???!!
  • snart mamma
    Liafia skrev 2011-02-04 20:07:56 följande:
    Någon måste väl veta något????

ah det är jag också samma situation ingen mens ingen plus man vet inte va ska man göra allså har jag kräks nästan alla dagar konstigt elle hur . jag blev jätte arg när testen vissar ingenting pozitivt men vi håller tummarna ingenting annat
  • Dolly120

Jag hade samma sak, fast jag åt ingen pergotime, jag testade iaf + på ägglossnings testerna, men ingen mens kom eller graviditet! Nu fick jag provera utskrivet, så att mensen ska komma igen... Jag fattar ingenting! Hur går det för er?

• Gravid till sommaren

Hur har det gått för er? Jag är i samma sits fast jag vet med säkerhet (trodde jag i alla fall) att jag haft ägglossning eftersom jag fått pregnyl som ska säkerställa att ägget släpper. Nu har det snart gått 1,5 vecka efter BIM och ingen mens och inget plus. Har nu fått primolut-nor som ska starta blödning så jag kan börja nästa kur med pergo+pregnyl. Jag vet att det är fånigt men jag drar mig för att ta tabletterna för tänk om jag ändå är gravid... Varför måste allt vara så krångligt!!

Svar på tråden Pergotime - positivt ÄL-test, ingen mens, inget plus???!!