• Anonym (ledsen)

ser ingen mening med sex längre...

visste inte om jag skulle lägga den här tråden här, eller på relationsproblem, eller barnlängtan..

jag längtar efter barn, och har gjort det i ett par år nu. sambon vill vänta, och det är väl klokast att vänta ett tag egentligen, till han studerat färdigt och båda har jobb....

men hur gör man för att se någon mening med att ha sex?
    det är ju skönt och så... men jag ser ingen mening med det. vi kör med avbrutet, och varje gång han kommer utanför mig så vill jag bara gråta......det går längre o längre mellan varje gång vi har sex...

vill inte ta upp det har med sambon, han skulle må fruktansvärt dåligt över att jag känner såhär...men vad ska jag göra? är så rädd att han ska tro att jag tappat intresset för honom när jag mår såhär....

• Svar på tråden ser ingen mening med sex längre...
  • Anonym (Jobbigt)

Oj vad jobbigt det verkar. Men du, du måste ju ta upp det här med din sambo. Det är jätteviktigt att kunna prata om allt, börjar man hålla saker och ting hemliga för varandra så glider man bara längre och längre ifrån varandra. Superviktigt och speciellt om sådana här allvarliga saker!

• Anonym

men varför kör ni med avbrutet...då förstår jag att du tappar lusten..använd något annat skydd tills ni bestämmer er för att skaffa barn...
    men vad menar du med ingen mening med sex...
    vill du bara ha sex för att skaffa barn?

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym skrev 2011-02-05 19:44:17 följande:
    men varför kör ni med avbrutet...då förstår jag att du tappar lusten..använd något annat skydd tills ni bestämmer er för att skaffa barn...
    men vad menar du med ingen mening med sex...
    vill du bara ha sex för att skaffa barn?
    Fattade inte heller riktigt... Njuter du inte av sex? Får du inte orgasm?
  • Anonym (ledsen)

jag kan inte använda hormonpreparat, kondom är ju så tråkigt...och bökigt......

det ÄR skönt. ja jag får orgasm(er)..... men varje gång han kommer utanför mig så vill jag bara gråta, för det kunde ju varit en chans till att bli gravid istället.....
    och ser ingen mening med att ha sex då.......hur kul är det att bli ledsen varje gång?

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (ledsen) skrev 2011-02-05 19:51:18 följande:

det ÄR skönt. ja jag får orgasm(er)..... men varje gång han kommer utanför mig så vill jag bara gråta, för det kunde ju varit en chans till att bli gravid istället.....
    och ser ingen mening med att ha sex då.......hur kul är det att bli ledsen varje gång?
    Du vill ha barn men inte han?
    Märker han inte att du blir ledsen då?
    PRATA med varann!
  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2011-02-05 19:51:18 följande:

men det finns ju spiral som är hormonfritt...om det är så att det kommer dröja ett tag innan ni bestämmer er för att skaffa barn..
  • Anonym (ledsen)

han vill också ha barn, men inte än. han vill bli klar med sin utbildning först och ha jobb....o det är ju bara klokt och helt rätt.....
    han märker väl inte så mycket...han säger då inget om att han märker något..
    det skulle krossa hans hjärta om jag berättade hur jag mår..

• Anonym

Vill ge dig lite tips!

1. Prata med din sambo. Det vore sorgligt om han vill ha barn nu bara för att han vet hur du känner, om han känner sig pressad till att bli pappa så kanske han inte tar hand om barnet så mycket sen när det kommer? Låt han mogna! Hur gamla är ni? 
    2. Om det är så jobbigt att han kommer utanför så låt han komma i dig! Du kan ju välja femcamp, kopparspiral, p-ring.. finns säkert fler. Googla. Allt är det inte hormoner i

• Anonym (ledsen)

spiral vill dom inte sätta före man fått barn........säger dom till mig....

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2011-02-05 20:02:24 följande:
    spiral vill dom inte sätta före man fått barn........säger dom till mig....
    jag vet flera som har spiral fast de inte fått barn..så det går säkert om du skulle vilja ha en sån....
  • Anonym (ledsen)

vi är 28 &29 så ja.....känns ju som att om vi ska ha barn så är det nu väldigt snart.......

ja jag måste ju prata med honom............men vad fan säger man för att han itne ska känna sig tokpressad......?

• Anonym (Jobbigt)

Jag fattar inte... om han kommer utanför dig = du blir inte med barn...
    Om du har preventivmedel och han kommer i dig = du blir inte med barn
    Blir du inte lika ledsen om han kommer i dig och du har preventlvmedel?

• Zeitgeist

Jag tror att jag förstår hur du känner. Tror inte att det är helt ovanligt att känna så om man känner en stark längtan efter barn, men av någon anledning inte kan få det. Jag vet flera ofrivilligt barnlösa som i perioder har känt att det känts meningslöst att ha sex när man inte har ägglossning trots att de tidigare verkligen har njutit av sex och inte alls bara har sett det som en väg till att få barn. Jag har tyvärr inga bra råd att ge dig, i de fall jag vet har "spärren" släppt när de på något sätt har tvingats inse att sex troligtvis inte leder till barn i deras fall (t.ex. genom att de istället har påbörjat ivf eller adoptionsprocesser). Hoppas dock att det släpper snart för dig också, vet hur svårt det är när längtan efter barn tar över.

• Anonym (ledsen)

om det nu finns så mycket preventivmedel som inte är hormoner i, varför berättar inte barnmorskan om dessa?? verkar ju konstigt....

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2011-02-05 20:12:49 följande:
    om det nu finns så mycket preventivmedel som inte är hormoner i, varför berättar inte barnmorskan om dessa?? verkar ju konstigt....
    ja det verkar konstigt =/
Svar på tråden ser ingen mening med sex längre...