• heas

måste få fråga behöver hjälp

jag har pco  med allt jobbigt det innebär hur kan man lindra symtomen så snabbt som möjligt vill gärna ha barn snarast har försökt med mycket  men inge händer  ge mig tips är ni snälla vad som funkat för er , vill ha tillbaka min mens och ägglossning har inte haft det på flera år jo med hjälp av piller    men ngt jag kan göra snabbt har bukfetma väger ca 100 kg och behöver hjälp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-11 18:55
    jo jag har frågat men jag får inge medel utskrivet eller hjälp dom tycker att jag ska klara av det själv men inte lätt när man alltid vägt mycket . och dom ger knappt medcin eller annan hjälp man får tjata sig till de så jag vet inte vad jag ska göra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-20 21:57
    hoppas på fler svar och råd av er som kan detta med pco

• Svar på tråden måste få fråga behöver hjälp
  • JWN

Jag vill tipsa om att för mig funkade det att äta enligt LCHF och fettförbränninsträning, jag tappade 10 kilo på 8 veckor och framförallt försvann bukfetman.....

Jag vill tipsa om ett kosttillskott., Carobextrat, som hjälper till att socker/insulinnivåerna hålls i balans. Vilket gör att sockersuger/kolhyratsuget minskar. Vilket är vanligt att man har vi PCO.

Sedan har jag varit hjälpt av att gå till en kinesiolog för att balansera upp energierna i kroppen.

Lycka till!

• LiselottePCOS

Metformin, har du frågat gynekologen om det ?
      Ihop med  kost och motionsråd? det kan läkare och sjuksköterskor på vårdcentral hjälpa dig med.   tex FaR = fysisk aktivitet på recept.

Svar på tråden måste få fråga behöver hjälp