• Lina MM

hur mycket ersättning tiil 6 veckors bebis?

Hej,

På grund av att amningen inte fungerat så har min dotter fått ersättning från start. Har hela tiden känt en osäkerhet kring hur mycket hon ska ha? Står ju dosering på förpackningen men har även hört att de ska äta tills de släpper flaskan? (Det sista har hänt ytterst sällan)

Hon går upp i vikt som hon ska.

Tacksam för lite hjälp

• Svar på tråden hur mycket ersättning tiil 6 veckors bebis?
  • Girlinthecity

Hur mycket ger du? Verkar det som att hon vill ha mer, prova att ge lite mer. Går det bra, prova att ge lite till. Man får prova sig fram helt enkelt. Det är ju väldigt olika från barn till barn, och från period till period. En del äter mycket och sällan, en den lite men ofta, en del lite sällan och en del mycket ofta!

Lycka till!

• Lina MM

Tack!

Hon får 150 ml 6 ggr/dygn. maxdos enligt förpackningen. 

• Zhuhai

Det som står på paketet är bara en rekomendation. Min första kille åt mer än vad rekomedationerna visade och min andra kille mindre. Som redan skrivet ovan beror det på hur ofta den lille vill ha mat. Går din lilla tjej upp som hon ska och om hon är nöjd behöver du inte oroa dig. Jag tror att hon säger till när hon behöver mer. Min minsting släppte ofta flaskan och började gny när han ville ha mer. Försök att tyda hennes signaler på när hon är mätt och när hon vill ha mer.

• Girlinthecity
    Lina MM skrev 2011-02-07 13:07:53 följande:
    Tack!

Hon får 150 ml 6 ggr/dygn. maxdos enligt förpackningen. 
    Det finns ju ingen maxdos när man ammar. Då vet man ju aldrig hur mycket de får i sig, utan de får amma tills de är nöjda.
  • Mymlan80

Precis som med amning så ska det vara fri tillgång. dvs. tills hon blir mätt.

Välkommen Liten 091203
  • Lina MM

Har ökat dosen nu så hon verkligen kan bestämma själv. Fungerar fint!
    ( egentligen självklart men den här lilla gör mig osäker :)
    Tack tack

• JenJa

Vad använder ni för flaskor och vilken storlek på nappen?

• Lina MM

Använder mam från 0 mån

Svar på tråden hur mycket ersättning tiil 6 veckors bebis?