• krili

Vad tycker ni om Elvis som namn?

Som rubriken säger: Vad tycker ni om  Elvis som namn?

Vi hade väldigt svårt att komma överens om namn till vår pojke, vi har nu bestämt oss för Elvis men mina föräldrar avskyr det namnet och säger att han kommer bli mobbad, aldrig tagen på allvar, inte bli respekterad osv... de nämner honom inte vid hans namn och har inte velat berätta för sina vänner vad han heter.
    Tycker ni att Elvis är ett konstigt namn och ska vi tänka om bara för att mina föräldrar inte tycker om det? Många barn döps ju till unika och ovanliga namn, behöver man vara orolig för att han ska bli retad för sitt namn?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Elvis som namn?
  • Spexig

Nope, inte ett dugg konstigt. Det är väl inte så himla ovanligt?

• Spexig

Däremot hade jag kanske inte döpt honom till det om inte vi föräldrar gillade the King, hade kännts weird. Men det är bara jag. =)

• Tow2Mater

Elvis är lite som Jesus, typ. Inget fel på namnet, finns en hel del som heter det i världen, men i Sverige associeras det med EN person. Jag gillar också sångaren Elvis, men att döpa ett barn till det skulle kännas som toppen av ett Elvis fan hysteri...

• 82sjo

Tycker det är fint och tufft.
    Min bästa kompis son heter det och han passar så bra att heta det:)

• OnlyOne

Jag håller med Pen. Det finns bara en Elvis och det namnet för tankarna direkt till en viss The King. Det har nästan status som ett varumärke.

Ni ska inte låta era föräldrar bestämma vad ert barn ska heta men jag tycker de har en poäng i sina argument.

• AngelWithoutWings

Som 14åring tycker jag det är riktigt fränt! :) Supertufft!
    Tror inte alls han kommer bli mobbad, nu förtiden finns det så många som har ovanliga namn (äntligen!) så tror inte det kommer bli nå problem.
    Just nu när alla i ens klass heter Johan, Jesper, Felix, Oskar och såna namn så hade Elvis stuckit ut direkt (vilket inte behöver va nått dåligt, ja älskar att sticka ut) men ja tror inte det kommer göra det när din son börjar skolan.

Kramar från en som kallas (och älskar det) B (:

• november10

Elvis är et fin nämn , inte noget konstigt ;)

OM ni tycker om namnet , så ta den ... skit i vad andra tycker ,dom kommer till att gilla namnet sen ;)

Svar på tråden Vad tycker ni om Elvis som namn?