• Blå mosaik

När lämnade du ditt barn utan uppsikt i badkaret?

När lämnade du ditt barn utan konstant uppsikt i badkaret?
    Det jag menar är en situation som att dörren står öppen till badrummet och att du hör vad som händer samt sticker in huvudet då och då, men inte sitter och tittar på barnet oavbrutet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När lämnade du ditt barn utan uppsikt i badkaret?
  • Pyrro_b

Jag brukar vara i köket, därifrån ser jag badkaret om dörren är öppen och är det tyst mer än 1 sekund springer jag dit men det händer sällan:)
    Barnen är 4 och 1,5 men badar den mindre brukar jag vara där

• isisisis

Jag fattar INTE hur ni kan lämna era småbarn själva i badrummet! Det är ett ögonblicks verk!
    Är det tyst en minut och du är upptagen med något annat så hinner du inte reagera.
    HELT VANSINNIGT!

• I have a kid

ALDRIG dottern fyller 3 år den 15 juni. Inte mer en 2 sekunder har hon suttit sj i badet...då medansjag var påväg i badet.

• Pyrro_b

Självklart tycker även jag att man ska ha 100% uppsikt över sina barn i badkaret.....men det är faktiskt andra situationer som ja har tänkt på är farligare som man glömmer bort (badkaret är ju så självklart).

Om mina barn 4 och 1,5 sitter och ser TV tex så sitter dom ju ofta själva medans jag är i köket. Där är dom betydligt tystare än i badet och om lillebror då skulle sätta nått i halsen kanske jag inte skulle upptäcka det lika fort.....

• isisisis
    Pyrro_b skrev 2011-02-14 07:50:29 följande:
    Självklart tycker även jag att man ska ha 100% uppsikt över sina barn i badkaret.....men det är faktiskt andra situationer som ja har tänkt på är farligare som man glömmer bort (badkaret är ju så självklart).

Om mina barn 4 och 1,5 sitter och ser TV tex så sitter dom ju ofta själva medans jag är i köket. Där är dom betydligt tystare än i badet och om lillebror då skulle sätta nått i halsen kanske jag inte skulle upptäcka det lika fort.....
    Så det skulle vara farligare att de sitter och tittar på tv än i badet? Nonsens.
    Klart du skulle höra ljud om de sätter i halsen.
    Man hör INTE ljud när de är under vattnet.
  • Kitty 82

Mina barn är 5 mån,1½ år samt 5½ år och jag må va gluttig men min 5½ åring får inte äns bada utan uppsikt utan jag sitter så jag ser henne hela tiden.

Allt kan gå så fort.

• Pyrro_b
    isisisis skrev 2011-02-14 07:53:05 följande:
    Så det skulle vara farligare att de sitter och tittar på tv än i badet? Nonsens.
    Klart du skulle höra ljud om de sätter i halsen.
    Man hör INTE ljud när de är under vattnet.
    NÄ jag sa INTE att det var farligare att se på TV än att bada!!......jag sa att bada är så SJÄLVKLART farligt att man håller 100% uppsikt.....medans man i andra situationer som man upplever som säkra slappnar av mer och det kan vara farligt DÄRFÖR!
  • Lantani

Sonen är 2,5 och jag har inte en tanke på att lämna honom i badkaret själv, inte heller i lilla badbaljan.
    Dock kan jag lämna honom max 30 sekunder för att gå och hämta något tex.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • fru edinge

Men vad räknas som att lämna dem själva egentligen? Som jag skrev tidigare, vår planyta är gjord som så att, e wc dörren öppen, ser du in till toa från hela lgh.. Ser inte skillnaden på att jag förbereder välling i köket, och ser in på toa hela tiden..eller om jag suttit på toastolen..men om ni menar lämnar barnen utan att se dem, aldrig att jag gjort det..men väldigt skönt att kunna förbereda inför kvällen medans de badar, och bara kunna njuta med två rena barn sedan..men som sagt så ser jag dem hela tiden oavsett vart jag är i lgh..

• Profeten

Aldrig, kommer aldrig göra det eller. Kommer nog kolla till han så länge jag har möjlighet :)

• canmamma
    fru edinge skrev 2011-02-15 19:07:13 följande:
    Men vad räknas som att lämna dem själva egentligen? Som jag skrev tidigare, vår planyta är gjord som så att, e wc dörren öppen, ser du in till toa från hela lgh.. Ser inte skillnaden på att jag förbereder välling i köket, och ser in på toa hela tiden..eller om jag suttit på toastolen..men om ni menar lämnar barnen utan att se dem, aldrig att jag gjort det..men väldigt skönt att kunna förbereda inför kvällen medans de badar, och bara kunna njuta med två rena barn sedan..men som sagt så ser jag dem hela tiden oavsett vart jag är i lgh..
    Jag tror att du har rätt i att folk nog menar olika när de talar om uppsikt. Menar de att de kan se barnet? Att de är inom armlängdsavstånd? I samma rum? På samma våningsplan? Att de kan höra barnet? Att de kollar in barnet ett par ggr per minut? Att de håller i barnet? Eller att de är i ett annat rum men håller igång en konversation med barnet?

• slangbella
    fru edinge skrev 2011-02-15 19:07:13 följande:
    För min del är att lämna badrummet lika med att inte ha honom under uppsikt. Jag är mest orolig över att han ska resa sig upp och halka och slå sig i huvudet. Vi har inte badkar, utan badbalja och den är som gjord för att tippa om han lägger vikten fel över kanten. Med lite badolja i så blir det halt som tusan.

(Skulle btw göra nästan vad som helst för att få byta ut vår duschhörna mot ett hörnbadkar men eftersom vårt badrum är så pass smalt så har jag inte hittat nåt som passar än till överkomligt pris. Då skulle jag kunna bada tillsammans med honom varje dag )
    (¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
Svar på tråden När lämnade du ditt barn utan uppsikt i badkaret?