fru edinge skrev 2011-02-15 19:07:13 följande:
Men vad räknas som att lämna dem själva egentligen? Som jag skrev tidigare, vår planyta är gjord som så att, e wc dörren öppen, ser du in till toa från hela lgh.. Ser inte skillnaden på att jag förbereder välling i köket, och ser in på toa hela tiden..eller om jag suttit på toastolen..men om ni menar lämnar barnen utan att se dem, aldrig att jag gjort det..men väldigt skönt att kunna förbereda inför kvällen medans de badar, och bara kunna njuta med två rena barn sedan..men som sagt så ser jag dem hela tiden oavsett vart jag är i lgh..
För min del är att lämna badrummet lika med att inte ha honom under uppsikt. Jag är mest orolig över att han ska resa sig upp och halka och slå sig i huvudet. Vi har inte badkar, utan badbalja och den är som gjord för att tippa om han lägger vikten fel över kanten. Med lite badolja i så blir det halt som tusan.
(Skulle btw göra nästan vad som helst för att få byta ut vår duschhörna mot ett hörnbadkar men eftersom vårt badrum är så pass smalt så har jag inte hittat nåt som passar än till överkomligt pris. Då skulle jag kunna bada tillsammans med honom varje dag

)