• Chasingdreams

I vilken vecka var ditt illamående som värst?

Jag är själv gravid och otroligt illamående (7+0). Har provat både sea bands och postafen, men det har inte hjälpt... Nu försöker jag få lite uppmuntrann genom att ta reda på i vilken vecka illamåendet kulminerade för er andra för just nu känns det lite hopplöst :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I vilken vecka var ditt illamående som värst?
  • enlitenbitkaka
    SannaMac skrev 2011-02-11 19:11:40 följande:
    Mådde sporadiskt illa från v 4-6 och sen i v 8 kom det igång ordentligt. Nu är jag i vecka 11 och det lättar INTE. Kräks inte alls, men önskar jag kunde ibland när det ligger och skvalpar i halsgropen...

När på dagen mår ni som mest illa? Jag börjar må liite illa på morgonen, mår bäst mellan typ halv 9 och 13 på dagarna och sen blir det bara värre, nu på kvällen är det tveklöst värst!!! Överallt står det att morgnarna är värst, men inte för mig...
    Hosta fram det. Fick jag göra...liksom hosta tills man klöks. Spydde väldigt sällan men mådde illa hela tiden. När jag väl fick spy mådde jag som en prinsessa ett par timmar iaf.
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Jungblom

Mellan vecka 5-21 med första barnet Men mådde illa större delar även efter vecka 21 och kräktes från och till
    Mellan vecka 4-18 med andra Mådde illa och kräktes under dessa veckor, mådde bara illa vid starka dofter efter vecka 18

Mådde på det hela taget bättre fysiskt med det andra barnet än med det första, men mentalt var jag helt kvaddad med andra.

• silvermåne

mådde väldigt illa mellan v 6 och 8. Åt postafen som hjälpte jättebra men jag blev så TRÖTT av dom så jag höll på att somna på jobbet varje dag. Hellre det än illamåendet dock.

• gryning2

Mådde illa hela dagarna mellan v.6 - v.10 sedan blev det mest att jag mådde illa på morgonen och förmiddagen. Sedan v.16 har jag inte mått illa alls faktiskt, jätteskönt. Jag åt skorpor hela tiden och drack vatten. Då lindrades det något =/

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110624
  • Oj vad det blåser

Vet inte vad jag ska rösta då det var pissjobbigt från vecka 7 till vecka 18 (kunde knappt äta alls och kräktes flera gånger om dagen). Sen blev det tvärlugnt. Går in i vecka 28 imorgon och har börjat må lite småilla igen. Hoppas det är övergående.

• Runguska

Vet inte exakt, mådde illa från ca vecka 5 - 17 och det var hemska veckor men på lite olika sätt. I början var illamåendet mer intensivt, men längre fram fick jag lättare för att kräkas för i princip allting och det var jobbigt. (Speciellt då jag åkte buss 2 timmar dagligen vilket gjorde mig galet, galet dålig)

Jag gick ner 3-4 kilo från innan graviditet till vecka 15-17 någon gång. Fick verkligen tvinga i mig det som gick för att inte tappa ännu mer. Dessutom var mina järnvärden usla så jag svimmade osv. och behövde verkligen få i mig mat men det gick bara inte.

Det är så skönt att vara fri från iallamåendet - det var inte roligt alls. (Även om det såklart finns många som haft det värre) med första sonen mådde jag illa kanske två dagar så det har verkligen varit skillnad. Denna gång har bäbisen varit väldit lugn dessutom medan sonen var riktigt vild. Det visar sig om det blir stor skillnad sen också

• RaraBarn

Började må illa i v. 6 (det var så jag upptäckte att jag var gravid, kräktes i tid och otid) och fortsatte till v 41. (gick över en vecka).
    Så jag kunde inte riktigt välja bland alternativen   

• smultronplanta

Köpte Postafen på apoteket idag och hurra!! Jag börjar återvända till de levandes skara. Illamåendet finns kvar men är 10 gånger bättre och hanterbart.

• Chasingdreams

Nu har mitt iallmående och de dagliga kräkningarna gett mig halsbränna också. Just som jag inte trodde att det kunde bli värre...

• zosia1979

Jag är i v 9 nu och tycker det verkar eskalera, ligger hela dagarna i sängen:( fyfan hoppas hoppas att det vänder efter v 12 iallafall och att jag följer denna statistik.

• GinaD

Jag är i vecka 13 men från vecka 11 tills nu känner jag att det har varit värst. Jag spyr på morgnarna och illamåendet håller i sig hela dagen. Jag har provat postafen tidigare som var värdelösa, nu har jag lergigan som jag fick utskrivet av läkare. Jag har tagit dem 2 gånger men känner ingen skillnad så jag försöker avstå helt även med tanke på att dem innehåller koffein och efedrin???? Man blir lite orolig...

Svar på tråden I vilken vecka var ditt illamående som värst?