Anonym (7 november) skrev 2011-02-09 14:18:29 följande:
Ja, jag har skrivit upp det. 7 november 2010. Kollade på det datumet senast idag faktiskt. Och igår. Och ex antal gånger varje vecka. 13,5 veckor sedan nu, för att vara exakt. Jag hatar varje sekund av detta... Vi pratar. Och pratar. Och pratar. Och nu senaste veckorna har vi inte pratat alls... för jag har inget kvar att säga!! Vi kom fram till att vi måste hitta tillbaka för bådas skull och att vi inte vill leva paralellt med varandra etc etc Och HON bestämde att vi MÅSTE åtminstone ligga o "gosa" en gång i veckan, lite kyssar etc, för att så småningom hitta tillbaka till varandra... Detta var 7 veckor sedan... Vi har "gosat" 2 gånger sedan dess... Och när jag frågor om vi ska göra det så får jag bara till svar att hon är "trött, inte upplagd för det, eller kanske imorgon". Vad finns då kvar att diskutera??? Hon vill inte ens ligga i sängen och GOSA en endaste gång i veckan!!! Trots att det var hon som "bestämde" det!!!
Jag ORKAR inte mer!!! Jag mår så in i helvete dåligt nu av detta!! Mina känslor börjar ta slut, jag känner att jag absolut INTE hade kunnat ha sex med henne hursomhelst längre eftersom jag känner mig så tom! Men ändå så försöker jag för att jag VILL hitta tillbaka! Och för att vi har tre små barn att tänka på! Men vad fan håller hon på med??? Har försökt diskutera en separation också, men det var absolut omöjligt, för hon älskar mig och vill inte leva en enda sekund utan mig och skulle det ta slut så skulle hon aldrig tillåta sig själv att träffa någon annan... Men ändå behandlar hon mig som en jävla toffel.
Orkar verkligen inte mer. Smärtan i själen är fruktansvärd....
Jag förstår att det gör ont. Att självkänslan har fått en bredsida. Att du börjar ge upp.
Men jag förstår inte om ni har gått i rådgivning/terapi eller om ni försöker prata om det själva?
Om det är det sistnämnda så är det väl uppenbart att det inte funkar att lösa det på egen hand. Om ni går i terapi så finns gör ni inga framsteg. Det kan bero på att ni inte har rätt terapeut. Eller att båda verkligen vill göra förändringar och arbeta för det.