• Allvarlig

Blir mer o mer uttråkad av situationen

Hej.

Har skrivit flera trådat innan.

Rastlös, blir man det av att inte få sex på snart 3 månader?

Frugan har "Noll" lust,och det bekymmrar mig faktiskt!!!

Fört dagbok sedan snart ett år, uppgångar motgångar mm.

Sista sexet 6:e nov............2010!
    Är det sjukligt att skriva upp det???

Börjar nu krypa i kroppen rejält, inte för sexet i sig men för att livet känns
    som det är" pausat"!!!

Nått upplyftande tips så livet kan gå på "Play" igen??

• Svar på tråden Blir mer o mer uttråkad av situationen
  • karin 2
    Trust me skrev 2011-02-09 13:12:32 följande:
    Heja Karin! Stå på dig! Skål

dR bara krånglar till det som egentligen är enkelt.

TackSkål

Ja, skall man hela tiden hålla på att intellektualisera sex, så tror f-n att man tappar lusten!

• Trust me
    karin 2 skrev 2011-02-09 14:33:06 följande:

TackSkål

Ja, skall man hela tiden hålla på att intellektualisera sex, så tror f-n att man tappar lusten!

Jag tror till och med frågan "ska vi ha sex?" är avtändande. Det kan sätta igång en lång tankekedja.

Vill jag ha sex?
    Är jag kåt?
    Måste jag sluta med det jag gör nu?
    När hade vi sex senast?
    Just nu är jag inte kåt och kommer jag att bli det?
    Varför står h*n bara där och tittar på mig?
    Varför går h*n?
    Vafan blir du så sur på!?

• redneck girl
    karin 2 skrev 2011-02-09 12:21:42 följande:
    Genom hans doft, själva uppenbarelsen Att se honom naken osv. Inte f-n bryr jag mig om om han har städat eller inte. Vill jag ha sex så vill jag ha sex. Sedan kan jag ju hålla med om att trötthet och sjukdom drar ner sexlusten
    samma här.
  • de Robespierre
    Anonym (7 november) skrev 2011-02-09 14:18:29 följande:
    Ja, jag har skrivit upp det. 7 november 2010. Kollade på det datumet senast idag faktiskt. Och igår. Och ex antal gånger varje vecka. 13,5 veckor sedan nu, för att vara exakt. Jag hatar varje sekund av detta... Vi pratar. Och pratar. Och pratar. Och nu senaste veckorna har vi inte pratat alls... för jag har inget kvar att säga!! Vi kom fram till att vi måste hitta tillbaka för bådas skull och att vi inte vill leva paralellt med varandra etc etc Och HON bestämde att vi MÅSTE åtminstone ligga o "gosa" en gång i veckan, lite kyssar etc, för att så småningom hitta tillbaka till varandra... Detta var 7 veckor sedan... Vi har "gosat" 2 gånger sedan dess... Och när jag frågor om vi ska göra det så får jag bara till svar att hon är "trött, inte upplagd för det, eller kanske imorgon". Vad finns då kvar att diskutera??? Hon vill inte ens ligga i sängen och GOSA en endaste gång i veckan!!! Trots att det var hon som "bestämde" det!!!

Jag ORKAR inte mer!!! Jag mår så in i helvete dåligt nu av detta!! Mina känslor börjar ta slut, jag känner att jag absolut INTE hade kunnat ha sex med henne hursomhelst längre eftersom jag känner mig så tom! Men ändå så försöker jag för att jag VILL hitta tillbaka! Och för att vi har tre små barn att tänka på! Men vad fan håller hon på med??? Har försökt diskutera en separation också, men det var absolut omöjligt, för hon älskar mig och vill inte leva en enda sekund utan mig och skulle det ta slut så skulle hon aldrig tillåta sig själv att träffa någon annan... Men ändå behandlar hon mig som en jävla toffel.

Orkar verkligen inte mer. Smärtan i själen är fruktansvärd....
    Jag förstår att det gör ont. Att självkänslan har fått en bredsida. Att du börjar ge upp.

Men jag förstår inte om ni har gått i rådgivning/terapi eller om ni försöker prata om det själva?

Om det är det sistnämnda så är det väl uppenbart att det inte funkar att lösa det på egen hand.  Om ni går i terapi så finns gör ni inga framsteg. Det kan bero på att ni inte har rätt terapeut. Eller att båda verkligen vill göra förändringar och arbeta för det.
  • Allvarlig
    Fiyali skrev 2011-02-08 22:49:09 följande:
    Du kan inte försöka överraska henne då?
    En intim fråga som du inte behöver svara på, utan bara tänka svaret på själv.
    Kommer hon?
    För om hon inte gör det, så är svaret rätt givet. Varför ägna sig åt något tidskrävande svettigt om man kan komma på egen hand, och man ändå inte får "något ut" av det?
    Ja hon "kommer".
    9 av 10 ggr
  • redneck girl
    Anonym (7 november) skrev 2011-02-09 14:18:29 följande:
    Ja, jag har skrivit upp det. 7 november 2010. Kollade på det datumet senast idag faktiskt. Och igår. Och ex antal gånger varje vecka. 13,5 veckor sedan nu, för att vara exakt. Jag hatar varje sekund av detta... Vi pratar. Och pratar. Och pratar. Och nu senaste veckorna har vi inte pratat alls... för jag har inget kvar att säga!! Vi kom fram till att vi måste hitta tillbaka för bådas skull och att vi inte vill leva paralellt med varandra etc etc Och HON bestämde att vi MÅSTE åtminstone ligga o "gosa" en gång i veckan, lite kyssar etc, för att så småningom hitta tillbaka till varandra... Detta var 7 veckor sedan... Vi har "gosat" 2 gånger sedan dess... Och när jag frågor om vi ska göra det så får jag bara till svar att hon är "trött, inte upplagd för det, eller kanske imorgon". Vad finns då kvar att diskutera??? Hon vill inte ens ligga i sängen och GOSA en endaste gång i veckan!!! Trots att det var hon som "bestämde" det!!!

Jag ORKAR inte mer!!! Jag mår så in i helvete dåligt nu av detta!! Mina känslor börjar ta slut, jag känner att jag absolut INTE hade kunnat ha sex med henne hursomhelst längre eftersom jag känner mig så tom! Men ändå så försöker jag för att jag VILL hitta tillbaka! Och för att vi har tre små barn att tänka på! Men vad fan håller hon på med??? Har försökt diskutera en separation också, men det var absolut omöjligt, för hon älskar mig och vill inte leva en enda sekund utan mig och skulle det ta slut så skulle hon aldrig tillåta sig själv att träffa någon annan... Men ändå behandlar hon mig som en jävla toffel.

Orkar verkligen inte mer. Smärtan i själen är fruktansvärd....
    är hon verkligen intresserad av att behålla dig så måste hon ju visa det också.märkligt att folk slutar pippa så fort de får barn. de måste ju hålla lågan vid liv och inte bara släppa taget och gå in i en mamma o pappa roll . ju längre tiden går ,ju värre är det nog att hitta tillbaka tror jag.
  • giftfri
    Anonym (Fatta beslut) skrev 2011-02-09 13:46:23 följande:
    I ett sådant läge, det vill säga när ens partner inte vill ha sex, och inte vill prata om det ser jag bara en lösning.
    Och det är att fatta ett beslut, gilla läget eller lämna förhållandet. Jag skulle rekomendera det sistnämnda.
    Varför det, sex kan man ju ordna på annat sätt, än med sin partner..
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • Allvarlig

Hipp hipp hurraaaaaaa.

5 månader utan sex idag!!!

Ok börjar snart att vänja mig.............NOTSkrikandes

Nån som har ett "BRA" tips hur man gör i framtiden?

• redneck girl
    Allvarlig skrev 2011-03-08 17:03:26 följande:
    Hipp hipp hurraaaaaaa.

varför bor du med henne om hon inte vill möta dig på halva vägen? ( nu vet ju inte jag nått om vad ni testat med )
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym
    Allvarlig skrev 2011-03-08 17:03:26 följande:
    Hipp hipp hurraaaaaaa.

Hmm känns som om du borde ha vant dig? Jag har inte onanerat eller haft sex på 2 mån och jag har vant mig, mår bättre än någonsin utan sex och onani!

Lycka till!
  • redneck girl
    Anonym skrev 2011-03-08 17:15:48 följande:
    Hmm känns som om du borde ha vant dig? Jag har inte onanerat eller haft sex på 2 mån och jag har vant mig, mår bättre än någonsin utan sex och onani!

Lycka till!
    men på dig låter det som du är nöjd med att inte göra nått...ts låter som han vill .
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Allvarlig

Ja helt rätt, jag Vill!

Tycker att 2 nakna kroppar mot varandra är helt underbart.
    Det är då man får den upplyftande känslan att 2 är en.

Jag kommer Aldrig att nöja mig att fortsätta ett liv utan sex!!!!!!

• Anonym
    Allvarlig skrev 2011-02-09 16:18:16 följande:
    Ja hon "kommer".
    9 av 10 ggr

Aha så hon fejkar alltså, ja men där har du ju förklaringen till att hon inte vill ha sex.
  • Anonym (undrar)
    Allvarlig skrev 2011-03-08 20:54:42 följande:
    Ja helt rätt, jag Vill!

Tycker att 2 nakna kroppar mot varandra är helt underbart.
    Det är då man får den upplyftande känslan att 2 är en.

Jag kommer Aldrig att nöja mig att fortsätta ett liv utan sex!!!!!!
    Hur har det gått förresten? Har ni fått till det, eller har det gått snart 1½ år utan sex nu?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-12 00:39:02 följande:
    Aha så hon fejkar alltså, ja men där har du ju förklaringen till att hon inte vill ha sex.
    Vad får du ut av att kriva en sån kommentar. Varför skulle hon fejka?
  • loves to

Det finns många lösningar men det beror ju på vad du vill höra....

Parterapi- finns många spännande helgkurser mm...

Försök att förklara hur du känner..

Stanna kvar i förhållandet  och träffa andra kvinnor....

Bryt upp och träffa vem du vill...

.    

Jag hoppas att det löser sig för dig att du får  åter känna dig fulländad och tillfredställd med ditt liv           

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-14 11:55:42 följande:
    Vad får du ut av att kriva en sån kommentar. Varför skulle hon fejka?

Ts skrev ju: "kommer" och då antog jag att hon inte kommer på riktigt utan att hon fejkar... eller?
  • Allvarlig

Hej alla på FL.

Vill bara berätta att efter att vi pratade om detta så hände det Ingenting.

Det dröjde till en månad efter. Och vi håller på att hitta varandra igen.

Sexet blir tätare och tätare, snart är vi som en riktigt par igen.

Kommer avsluta tråden då situationen löst sig..

Ni med samma problem....prata och se om det löser sig... annnars gör som jag tänkte...flytta isär!

Ha det gott och tack för allt stöd/tips.            

Svar på tråden Blir mer o mer uttråkad av situationen