• lo g

Ingen PMS= gravid?

Denna månad har jag inte haft mina vanliga PMS symtom. Nu när jag tänker tillbaks på mina två graviditeter som resulterade i ett barn och ett MF så kan jag inte minnas att jag hade PMS de gångerna jag plussade.

Visst jag är lite lättretlig med det var jag ju även då jag plussade.

Så nu frågar jag er som lider av svår PMS med
    Humörsvängningar, nedstämdhet, svullen i mage och bröst, ont i magen, illamående, svallningar osv

När ni blev gravid uteblev er PMS eller blev den lättare? Eller den kanske helt enkelt var som vanligt!

• Svar på tråden Ingen PMS= gravid?
  • Emki

Jag har aldrig varit gravid..men jag lider av svår pms. Dock denna månaden så har jag inte haft nån pms...jag har bim i helgen och ska testa mig på måndag! hoppas på graviditet =)

• lo g

Det hoppas vi på!
    Jag kunde ha svarat på min fråga själv i Ons då jag senare på dagen plussade, så för mig stämmer det iallafall. Dock så resulterade det i ett MF på kvällen men det är ju en annan femma.

• Syskonkärlek

Har svårare PMS än vanligt!!! (med start idag o BIM på torsdag) så jag hoppas på tvärtom

• emmasimonsen

Jag brukar få otroligt ont i mina bröst då jag ska ha mens. Flera dagar innan tom men denna månad har jag inte det, inte än iallafall, har BIM-4 idag :)

• domenica

TS: nu såg jag ditt andra inlägg, jag är ledsen för ditt mf. Hoppas det snart blir ett annat resultat!

• lo g

Jo vi får hoppas att det vill stanna nästa gång men det känns ändå bra att veta hur kroppen fungerar när jag blir gravid! Hade helt glömt det från de andra! Nu vet jag ju vad jag ska leta efter så jag slipper vara skengravid varje gång! Ja eller man blir det väl ändå!Skäms

• Ansi30

Jag har varit gravid en gång dock slutade det i mf men... jag har alltid rejäl pms från ngn dag efter ägglossning och framåt. Men den månaden jag senare fick ett plus hade jag inte en endaste pms-känning. så jag tror absolut det kan vara ett gravid-tecken

Lycka till! 

• Emki

Jag ska testa mig ikväll, så jag hoppas på ett plus...har fortfarande inte någon pms alls!!!

• lo g
    Emki skrev 2011-02-16 13:48:47 följande:
    Jag ska testa mig ikväll, så jag hoppas på ett plus...har fortfarande inte någon pms alls!!!
    Hoppas att ni får ett plus! Det kanske stämmer på dig med att pms:en uteblir vid graviditet!
  • Emki

Jaaa jag hoppas verkligen...men samtidigt känns det som att: varför skulle jag få ett plus jusst denna månad, har ju försökt i flera år...!!!!? men man måste ju vara positiv..

• Ansi30

Håller tummen för dig Emki!!!

• goodtime

iaf. jag hade ingen pms och var/är gravid.

• Wonderfluff

jag har endast haft lite molvärk sedan dagen efter ägglossning, ffa första veckan. Känts väldigt aktivt i livmodern. Men inga pms-symptom som jag brukar ha. Inte svullen, inte ont i brösten och inte riktigt lika dåligt humör. BIM - 5 idag.

Svar på tråden Ingen PMS= gravid?