• LottenTotten

Är det bara jag som vill skrika åt mina "svärföräldrar"?

Är det någon mer än jag som bara vill skrika åt mina "svärföräldrar"?
    Vår dotter har haft magsjuka några dagar nu, startade med kräkningar och har övergått till diarré. Farmor har varit barnvakt till henne i 2 dagar så att vi ska slippa vabba. Super gulligt av henne att ställa upp.
    Så igår sa hon till min sambo att vår dotter är frisk nu och kan gå på förskolan imorgon. Senare på kvällen upptäcker vi att hon fortfarande har diarré och vägrar äta.
    Jag ringer sjukvårdsupplysningen och hör mig för, får reda på att det inte är bra att ge barn fullkornprodukter eller mjölkprodukter när deras magar har varit i olag. Berättar detta för farmor idag när jag lämnar vår dotter och säger även att om det är något kan du bara ringa till jobbet. Hon ringer sin son senare på dagen och säger att vår dotter vägrar äta och att hon INTE tänker ge henne havrevällingen jag skickat med.

Vad gör man med idiotiska "svärföräldrar"?

• Svar på tråden Är det bara jag som vill skrika åt mina "svärföräldrar"?
  • Millan77

Fast varför e du inte hemma själv med henne då?
    Om du nu inte tycker om hur/vad dom gör.
    Inget illa menat alltså.

Sen kan jag tycka att min svärmor har varit lite illa i sitt val av viktord till mig under o efter min graviditet....
    Därför kan jag ibland vilja skrika åt henneFlört

• LottenTotten

Vi har haft lite bortfall av personal denna vecka på jobbet, det samma på sambons jobb. Ingen av oss vill vara den dåliga kollegan .Skäms
    Så farmor ställde upp, (hennes eget förslag) vilket jag fortfarande tycker är super gulligt av henne, men detta är ena och sista gågen jag gör så. Imorgon stannar jag hemma med vår dotter.

Kan sakna min mamma i dessa stunder hon skulle aldrig ha uttryckt sig som farmor gjort. (Min mamma bor 55 mil från oss)

• Millan77
    LottenTotten skrev 2011-02-09 17:42:10 följande:
    Vi har haft lite bortfall av personal denna vecka på jobbet, det samma på sambons jobb. Ingen av oss vill vara den dåliga kollegan .Skäms
    Så farmor ställde upp, (hennes eget förslag) vilket jag fortfarande tycker är super gulligt av henne, men detta är ena och sista gågen jag gör så. Imorgon stannar jag hemma med vår dotter.

Kan sakna min mamma i dessa stunder hon skulle aldrig ha uttryckt sig som farmor gjort. (Min mamma bor 55 mil från oss)
    Oki, ja då e det ju inte lätt.
    Jobbar själv (när jag jobbar o inte e mammaledig) på volvo o där märks det väl inte direkt om man e hemma ett par dar.

Ja här fick man erbjudande av farmor att passa R idag medan min sambo spelar innebany.
    Så nu har jag hunnit att städa hela lägenhetenFlört Till ett glas vin, nu ska det bara moppas golv.

Passade en kompis dotter en stund idag då dom ville att hon hämtades redan kl 10 p ga feber, inte för att jag kände nån.
  • LottenTotten

Skönt att få städa i fred allt går så mycket fortare då. Glad

Som tur är T friskare idag och kan gå på förskolan imorgon, jag och sambon delade på dagen idag.

Ha det gott!

• Millan77

Ja, det var skönt att få städa av i min takt.

Hade en speedad pojk som kom hem från farmor igår.....Rynkar på näsan
    Han rusade (krypandes) runt här på golvet i ca 40 min innan jag bestämde mig för att ge honom lite välling o hoppas på att han skulle bli trött.

Vet inte vad han hade fått där, men han var helt speedad till kl 23:30 o då däckade han.
    Nä, nu får det vara slut på dessa utflykter på kvällen. Han måste ha sina rutiner.
    Han sov iofs HELA natten  utan att vakna. (håller på o slutar med nattmålet)

Hoppas du fått skriva av dig lite, det brukar hjäloaFlört

Här kommer det att bli en underbar dag i stallet sen....NOT.....Snöar som 17 här nu o blåser halv storm.

Svar på tråden Är det bara jag som vill skrika åt mina "svärföräldrar"?