Sjukhuset missade fraktur trots 4 besök på 3 dagar
Min son föll från en klätterställning 6/2.
Då jag ganska snart märkte att han hade mycket ont i sin arm åkte jag till lättakuten på Sjukhuset dit jag blev hänvisad från sjukvårdsrådgivningen. Där träffade vi en läkare som röntgade och konstaterade att det inte var brutet men att han hade vätska i armbågen. Han sa åt oss att avvakta ett par dagar och sedan söka på Barnsjukhuset om ingen bättring. Den 7/2 märkte vi att armen var mer svullen och öm varpå vi åkte till Barnsjukhuset. Där konstaterade man Piglux (armen ur led) UTAN ATT KOLLA RÖNTGEN! och drog därefter armen "rätt".
8/2 vaknade min son med mera smärta varpå jag ännu en gång åkte till Sjukhuset. där träffade jag en Dr som brukar jobba på Barnsjukhuset. Hon misstänkte fraktur och rekommenderade ny röntgen då Barnsjukhuset har bättre än Sjukhuset. Vi åkte till Barnsjukhuset ännu en gång och fick träffa samma läkare som den7/2. Jag ifrågasatte varför inga nya bilder tagits och fick till svar att detta inte görs då det redan finns och att dessa istället skulle granskas. Fick sitta i många timmar och vänta för att få konstaterat att de dragit i min sons arm HELT I ONÖDAN och utsatt honom för onödig smärta för att man inte tog nya bilder och dubbelkollade diagnosen. Fick sedan komma till Akuten där en läkare sa att man granskat bilderna och hittat en fraktur i armbågen. Jag ifrågasatte då varför man inte sett det innan och fick bara bortförklaringar och undanflykter. Bad flera gånger om nya bilder men fick ingen respons på detta. Ställer mig väldigt frågande till att man på tisdagen ser saker man inte såg på söndagen samt att man utgår från att det ser likadant ut på tisdagen som på söndagen trots att man på måndagen dragit i armbågen. Trots att jag flera gånger försökte förklara detta vägrade läkaren att lyssna på mig. Min son har nu gips och ska gå gipsad i 3 veckor.
Jag känner mig orolig då gipsningen är baserad på söndagens bilder och jag är rädd att någonting har förändrats då man drog hårt i hans arm på måndagen.
Vad ska jag göra????