• t0va

Vad har man som förälder på sig på dopet?

Vi ska ha dop om 1.5vecka och jag vet inte vad jag som mamma ska ha på mig, pappan kommer ha skjorta och finbyxor. Jag frågade honom om jag kunde ha ett par grå lite tjockare och finare byxor och en svart tröja men den känns inte rolig, så jag ändrade mig till en kortärmad vit skjorta med blå och bruna ränder men den känns lite för avklätt och framförallt mer sommar. 

Så nu ska jag ge mig ut och leta och funderar på något liknande denna skjorta http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=9445973 Kan jag ha det bara eller ska man ha något mer till och framförallt vad för byxor kan jag ha till? Kan det gå med mina mörkgrå finbyxor? 

Har inte lust att lägga en massa pengar på kläder till detta och jag har inte så mycket sånna kläder i garderoben, gillar inte "tantkläder" utan klär mig mer ledigt i vanliga fall men skjortor känns ok.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-09 20:37
    byxorna jag har är rätt så lika dessa www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx

• Svar på tråden Vad har man som förälder på sig på dopet?
  • Fija m 2 pojkar

Du kan i princip ha på dig vad du vill och kläderna du visar ser klassiska ut.

Tänk bara på att i en kyrka kan det vara ganska svalt (i vissa kyrkor måste man hålla nere temperaturen på 18 grader t ex för orgelns skull), så om du väljer skjorta att antingen ha något över eller något under.

Lycka till med dopet!

/ Skånepräst

• t0va

Tackar, jag köpte skortan och hittade en farfarströja på rean som passade bra att dra över om det blir kyligt. Är en baptistkyrka vi ska ha dopet i så det är inte speciellt kallt där, inte som det brukar vara i äldre kyrkor. Men dagen blir nog lång så då är det ju vettigt att ha något över ändå. :) 

Svar på tråden Vad har man som förälder på sig på dopet?