Yildirim skrev 2011-02-20 18:59:02 följande:
Om alternativet är att visa tuttarna för hela reataurangen så JA. Men jag skulle gått ut och ammat i bilen/stannat hemma största delen av amningsperioden/skyla med filt Det finns mänger med alternativ! Bara att välja och vraka. Slänger man istället fram brösten offentligt så får man tåla att folk skäller ut en/slänger komentarer och tycker att man beter sig oanständigt.
De flesta föredrar att sitta kvar i restaurangen tillsammans med sitt sällskap framför att tränga in sig själv och en sprattlande bebis på en (kanske illaluktande och ofräsch) toalett. Sedan tror jag nog att en nödig medmänniska skulle bli irriterad på en mamma som ammar sitt barn där inne en längre stund. Alla barn äter inte i två minuter, som mitt gör. Menar du att en mamma vars barn äter i, säg, 30 minuter ska sitta på toan den tiden?
Och hur gör man om toaletten är upptagen och det är kö? Barn väntar inte på mat, vet du. Eller rättare sagt: de ska inte behöva vänta i onödan.
Bilen kan vara rätt så kall när det är minusgrader ute. Det utsätter jag inte varken barnet eller mig för.
Stanna hemma hela amningsperioden? Vissa av oss vill amma länge - flera år till och med. Blir ganska jobbigt att isolera sig själv så länge. Och onödigt. Herregud så onödigt!
Ärligt talat skulle jag skratta ihjäl mig om någon jeppe fick för sig att kommentera min amning. Det är min kropp och mitt barn. Vad du tycker är helt oväsentligt. Se på ditt sällskap och njut av maten istället för att störa dig på saker som inte berör dig. Ett tips från coachen.