• bengke

Vilken barnbok vill du leva i?

Nu kör vi det här ett tag? Fantisera på och berätta om fler böcker du skulle vilja leva i:)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken barnbok vill du leva i?
  • Glass

Det beror ju mycket på vem i öckerna man skulle vara.   
    Bulllerbyn är ju trevligt, men inte om man är den alkoholiserade skomakaren.
    Harry potter är spännande, men inte om man är det gnälliga spöket på flicktoan... 

• Bonanza

Harry Potter - efter Voldemorts död då.
    Madicken - om jag får vara Madicken. Lagom kul att vara Mia liksom.
    Barnen i bullerbyn - åh, idyll!
    Lilla huset på prärien - förutom när var fattiga och svalt. Men främst är det väl deras runtresande i Nordamerika som jag skulle vara intresserad av. Verkar spännande!

• DenNamnbitne

Underbar fråga:

Här valde jag Pippi Långstrump. Att få vara hennes kamrat på deras äventyr måste ju vara fantastiskt.

Saltkråkan hade också varit trevligt. Karlsson på taket hade jag också diggat.

• esther

L min röst på Lilla huset på prärien, men allra helst skulle jag nog vilja bo i en Dr Seuss bok :)

• Linda1976
    Boothwalker skrev 2011-02-10 16:53:56 följande:
    Har du läst böckerna? De flyttar ju i typ varenda bok...

Teveserien är VÄLDIGT löst baserad på böckerna =)
    Inte en enda Sorry! Trodde faktiskt de stämde överens ganska bra!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Bonanza
    Linda1976 skrev 2011-02-11 16:41:30 följande:
    Nej, det stämmer i princip inte mer än namn och karaktärer lite löst.
  • Boothwalker
    Linda1976 skrev 2011-02-11 16:41:30 följande:
    Första avsnittet stämmer rätt bra. Men sen spårar serien ut mer och mer... Serien är mysig men det är grymt störigt att de ändrar typ allt. =)

Jag brukar behöva låtsas att det inte är samma sak för att klara av serien. Hade jag bara varit uppväxt med böckerna hade jag aldrig klarat att se serien. Men den är nostalgi för mig. Jag skyndade mig hem från skolan för att hinna se den när jag gick i lågstadiet =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Boothwalker
    Bonanza skrev 2011-02-11 16:45:25 följande:
    Nej, det stämmer i princip inte mer än namn och karaktärer lite löst.
    Precis. Och de har dessutom lagt till familjemedlemmar (som Albert) i serien.
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • teambe

Kul fantasi! Jag skulle trivas som en Barbapappa :)

Svar på tråden Vilken barnbok vill du leva i?