• Kajee

Läser du din tonårings blogg?

Jag undrar eftersom jag läser min egen tonåringsblogg där hon lägger ut egna texter. Hon är helt ok med att jag gör det också. Men när jag läser andra tonårsbloggar verkar det mest handla om att festa (dricka alkohol), vara stolt över att man inet går till skolan för den suger, hata än den ena än den andra kompisen och skryta över sin pojkvän ("och gissa vad vi gjorde - hi hi").
    Så jag bara funderar på om deras föräldrar läser och känner till allt det här (även om det kasnke överdrivs ibland) men själv skulle jag rycka tonåringen i örat om hon hade samma liv som dom och sen dessutom la ut det på nätet. (Jag tänker nu på yngre tonåren dvs ca 12-16 åringar.)

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Svar på tråden Läser du din tonårings blogg?
  • redneck girl

det överdrivs väldigt mycket ibland kan jag säga.läser en del både barnens och deras kompisars. de är en jargong ofta.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Kajee
    redneck girl skrev 2011-02-12 14:21:04 följande:
    det överdrivs väldigt mycket ibland kan jag säga.läser en del både barnens och deras kompisars. de är en jargong ofta.
    Jag tror dig. Men jag vet inte om jag skulle gilla att min tonåring la ut sitt liv på det sättet ändå...
  • Il principale

Jag läser både hennes och hennes kompisars. Jag tror de gillar det. Står det något "skumt" så kommenterar jag också. Mitt sätt att lära dem "sociala-medier-vett".

• Kajee
    Il principale skrev 2011-02-12 14:24:34 följande:
    Jag läser både hennes och hennes kompisars. Jag tror de gillar det. Står det något "skumt" så kommenterar jag också. Mitt sätt att lära dem "sociala-medier-vett".
    Låter smart.
  • redneck girl
    Il principale skrev 2011-02-12 14:24:34 följande:
    ja lika på fejjan kan man styra upp om det behövs.
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Stardust74

Jag läser min dotters blogg och ibland även kompisars. Det händer att jag kollar igenom "Idolernas" bloggar (Kissie, Kenza och så vidare) bara för att se lite hur hon tänker ibland. Lite för att hålla mig uppdaterad innom hennes värld. Hon tycker det är ok bara jag inte kommenterar ngt . Om jag tycker hon har skrivit något som inte är ok brukar jag ta det med henne muntligen. Hur mkt de lägger ut av sitt liv på bloggen är nog något av värde att diskutera, personligen tycker jag att man ska tänka till innan. 
    Jag tror också att de överdriver en hel del. Min dotters blogg är rätt harmlös och opersonlig, men det finns ju de som lägger ut hela sitt liv och det kanske inte alltid är så bra. 

• Alle

Jag läser dotterns blogg, och kikar ibland på kompisars.
    Har många av hennes vänner på FB, vilket både hon och de är helt okej med.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • LillaTanten

Japp, jag läser min dotters blogg eftersom hon sas skyltar med att hon har den. Hade hon velat vara anonym och inte länkat till den på Facebook (där hon skickat vänförfrågan till mig) och haft den i rullisten så hade jag inte "letat" efter den.

Hon skriver inte så mycket om festande och hyss utan om andra saker, vet att jag läser och ibland pratar vi om det. Ibland när hon var yngre fick jag påtala för henne att det kanske inte var så bra att lämna ut sig så mycket som hon gjorde om tex sitt psykiska mående eftersom det som skrivs på nätet finns kvar för alltid och för evigt, och även för att hennes bröder inte mådde så bra av att hon lämnade ut sig och familjen där både kända och okända kunde läsa om det.

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
Svar på tråden Läser du din tonårings blogg?