Min man har svårt att få stånd annat än på morgonen
Hej!
Jag hoppas att du kan ge mig och min man lite råd. Vi har varit tillsammans i ca fem år och tänkte nu försöka att bli gravida men ett problem som vi har är att min man har svårt att få stånd på kvällen (inte något nytt problem, har varit så i kanske 3 år). Han säger att han känner lust och vill men det visar sig inte rent fysiskt. Han har inga problem att få stånd på mornarna vilket har gjort att vårt sexliv blivit något inrutat med sex 1-2 gånger i veckan (helgmornarna). Jag vill gärna ha sex även under veckorna och då på kvällarna medan han nu har kommit in i en negativ spiral där han inte vågar försöka för att han är orolig för att han inte skall få stånd. Och jag har lite slutat att ta initiativ till sex på veckokvällarna eftersom det inte känns kul att bli "nekad". Vi har pratat om det här ett antal gånger väldigt öppet och jag hoppas att du kan ha tips på något "verktyg" (alltså inte fysiskt utan mentalt) som vi/han kan använda för att ta sig ur den negativa tankespiralen (som jag antar är orsaken till hans svårigheter att få stånd eftersom han inte har några problem på mornarna)?
Behöver du mer information så säg till.