• Beccy

Gluten i Baby Semp??

Jag har börjat fundera på om min lilla är gluten intolerant. Hon åt Baby Semp fram till juni förra året då vi gick över till välling och gröt och hon började då bla sluta sova på nätterna. Jag har inga Baby Semp paket kvar hemma och kan därför inte kolla innehållsförteckningen och jag hittade inget när jag googlade... Ska googla lite till...

Men är det någon som vet om Baby Semp innehåller gluten eller inte? Hon åt nr 2 när vi gick över till välling om det är nån skillnad på dem...

• Svar på tråden Gluten i Baby Semp??
  • yes79

Hur gammal är barnet och hur mycket välling/gröt äter hon per dygn?

Jag vet inte hur det är med Babysemp2, det står inget om att det är helt glutenfritt på paketet dock, men Sempers Risvälling och Majsvälling är ju glutenfria, du kan ju testa dem kanske?

• yes79

Men modersmjölksersättning innehåller ju självklart inte en massa gluten såsom välling och gröt, jag tänkte mest att det kanske innehåller spår av det då det inte står uttyckligen att det är glutenfritt. Men jag vet inte!

• Lizzyy

Gå ut på Sempers hemsida så kommer du hitta fullständiga svar.

Eller så ringer du BVC dietisten och kollar kring hennes mat. 

• Beccy
    yes79 skrev 2011-02-14 15:28:52 följande:
    Hur gammal är barnet och hur mycket välling/gröt äter hon per dygn?

Jag vet inte hur det är med Babysemp2, det står inget om att det är helt glutenfritt på paketet dock, men Sempers Risvälling och Majsvälling är ju glutenfria, du kan ju testa dem kanske?
    Hon är 1 år. Hon äter gröt på morgonen och välling eller gröt på kvällen innan hon ska lägga sig. Ibland kan det bli nån flaska mitt på dan, annars äter hon ju det vi äter. Hade majsvällingen först men gick över till mild fullkornsvälling i höstas för att hon ska hålla sig mätt längre...
  • Beccy
    Lizzyy skrev 2011-02-14 15:40:58 följande:
    Gå ut på Sempers hemsida så kommer du hitta fullständiga svar.

Eller så ringer du BVC dietisten och kollar kring hennes mat. 
    Har kollat Sempers hemsida, men hittar inte ett s**t där... Jag ska ringa BVC imorgon
Svar på tråden Gluten i Baby Semp??