• Heidi01

Vad tycker ni om namnet Elton? Andra namn?

Lite nyfiken bara, vad tycker ni om namnet Elton?

Är ute efter pojknamn.
    Har redan 3 gossar sen innan, så det verkar inte finnas något namn kvar Skrattande

Har ni några förslag?? Det får inte vara helt alldagligt, men behöver inte vara helt okänt heller. Har fått för mig att namnet Elton är fint, men vet ändå inte riktigt vad jag ska tycka....

Gillar också namet "Milton", men det går inte riktigt då gubben är dansk, och "milt" betyder mjälte på danska Förvånad

Vill gårna ha en åsikt om det angivna namnet, och lite förslag på pojknamn.... Cool

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Elton? Andra namn?
  • Heidi01

Puffar på lite!

Finns det ingen som har förslag på namn, eller en åsikt om namnet Elton?

• Ginna

min äldsta pöjk heter Elton och jag tycker såklart det är jätte fint!!

• sörmlandstjej

Elton är jättefint!! Eller Elliott? 

• AngelWithoutWings

Tycker det är nice !  (:

Vad heter dina andra killar, kanske lättare att ge tips då? (:

• Heidi01

Jo, Elton är fint :) Elliot t också för den delen, men det har jag en i bekantskapskretsen som har döpt sin pojk till.. Vill gärna inte ha samma namn som grannens barn Flört

Mina pojkar heter: Jasper, Oscar och Dex...

Oscar vet jag är vanligt, men älskar det namnet, därutav fick det bli så :)

Bebben ska heta "Lionel" i andra namn, som vår äldsta gosse bestämt, så det ska passa med förnamnet  någorlunda Glad

• Emmysofia

Jag tycker Elton är jätte fint! Gillar också Elvin :)

• sörmlandstjej

Om ni är ute efter killnamn på E så kanske Edvin? = )

• Heidi01

Har ingen roll vilken bokstav namnet börjar på..  Tycker mycket om det där "-ton" på slutet... Som på Elton, Anton, Milton osv....

• Cat79

Wilton, Elian eller Elis är fina namn men även Elton :)

• Bettiz

Jag tycker Elton är fint, dock vet jag om fem (!!) barn som heter så (fast alla är ytligt bekanta). Alla är såklart oberoende av varandra, alla bor i Stockholmstrakten. Känner en Milton och vet även en Linton. Kanske kan Linton vara något?

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Elton? Andra namn?