• Lollzan016

slutar inte läcka.

Jag slutade amma för över en vecka sen men det slutar inte rinna ur mina bröst. Jag behöver inte göra något för att det ska rinna ur de. Brösten blir aldrig spända utan de bara läcker konstant. När brukar de avta, kommer jag någonsin sluta producera mjölk eftersom de läcker ur dom. Tror kroppen att jag fortfarande ammar? Fundersam.

• Svar på tråden slutar inte läcka.
  • BVC Sköterskan

Hej!

Det brukar gå olika snabbt beroende på hur snabbt man avvecklade amningen, men det kan dröja några månader efter.

MVH Christine

• Lollzan016

jag slutade tvärt med pravidel men sen rann det på efter kuren var avslutad. Nu har det gått lite mer en en vecka och det rinner massor fast jag inte ammar. har en fast bh och amningsskydd på mig hela tiden men det känns så konstigt att det rinner än fast jag inte ammar. Men du tror att det kommer ge med sig med tiden alltså? Jag kan ju inte direkt göra något som får det och sluta heller. Bara undrar om det någonsin kommer ta slut eftersom kroppen tydligen producerar fast hon inte tuttar längre. Eller om det blir en evighetsprocess. Mår så dåligt av att det rinner än!

• BVC Sköterskan

Hej!

Jag skulle ge det någon vecka till, om du inte får besvär (mjölkstockning) förstås, sedan återkoppla till den som skrev ut Pravidel till dig.

MVH Christine

Svar på tråden slutar inte läcka.