• Anonym (HJÄLP MEJ)

Jag orkar inget mer nu!!!!

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 8år och har en son på 1år.
    Nu är det så att jag har förlorat både tilliten och känslorna för sambon och jag har berättat för honom att jag vill flytta härifrån pga detta, men han låter mej inte göra det!

För det första så började allt då sonen föddes, jag fick vara den som skulle göra allt, och då menar jag ALLT - blöjbyten, nattvak, matning (han fick flaskan) och ja allt, medans karln var upptagen med sina hobbys och vänner.

Nu när pojken har blivit lite äldre så känner jag att det kanske skulle vara min tur att hitta på nåt med mina vänner på egen hand, men det får jag inte för då är jag en "dålig mamma" enl. sambon.

Svartsjuk har han varit under alla år, men nu har det blivit värre; han låter mej som sagt inte umgås med mina vänner och han sitter med mej när jag pratar i telefonen, ja till och med följer med mej ner i tvättstugan när jag ska hänga tvätten!?
    Jag har aldrig gjort nåt som ska få honom att tvivla på mej....
    Mina föräldrar som bor 10 mil från oss får jag inte åka och hälsa på själv med sonen.

Nu när jag berättade om att jag ville flytta så hotade han med att ta sonen i från mej om jag gör det + att han VÄGRAR att skriva över min halva av huslånet på sej, och jag har inte ekonomin att stå på halva det samtidigt som att jag ska bo på egen hand!!

Jag gråter mej själv till sömns VARJE natt pga detta och en massa annat som händer i detta hem och jag ORKAR inte mer.. det känns som om det bästa vore om jag bara försvann spårlöst!

Snälla tips innan jag går under!

• Svar på tråden Jag orkar inget mer nu!!!!
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Du ska på inga villkor acceptera att han behandlar dig på det sättet. Sök stöd både i ditt privata nätverk och ta kontakt med ex familjerätt, banker, polis och kanske en advokat för att få veta dina rättigheter när det gäller det juridiska men också få råd hur du kan göra för att känna dig trygg i processen att lämna honom. Det du är med om är inte fysisk misshandel men definitivt psykisk vilket i sig kan få negativa konsekvenser. Se till att agera.
    Häsningar
    Tommy

Svar på tråden Jag orkar inget mer nu!!!!