3:e språk från åk 1 (utöver sv & en)- vilken skola? (Stockholm, Täby, Danderyd etc)
Hej,
Min dotter "växer upp" med två språk, svenska & engelska. Språken flyter bra. Hon är nu 4 år och kan alfabetet på båda språken, ljudar och läser enklare ord (har ej riktigt tålamod för längre ord). Hon ser gärna på både engelska & svenska dvd:er, tycker om sagor på båda språken och älskar att prata och fråga frågor på båda språken. Hon älskar att leka med ord, att öva på att läsa osv. För hennes språkutveckling tror jag det vore perfekt att börja med ett 3:e språk så snart som möjligt (inte för att man måste utan för att hon tycker det är roligt ). Finns det några skolor i Stockholm/Danderyd/Täby etc som erbjuder undervisning i något mer språk än engelska & svenska fom årskurs 1? Franska skolan känner jag till men hon har inte stått i kö sen hon var nyfödd så det kan vara svårt att komma in gissar jag. Helst skulle jag vilja ge henne möjligheten att lära sig ett språk ur ny språkgrupp (tex japanska, kinesiska eller spanska) men alla språk är tänkbara.
Alla förslag mottages med tacksamhet!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-15 12:51
Ingen som känner till någon skola med språkinriktning? Är det annars någon som tänkt på liknanade sätt och löst detta på annat sätt, tex genom privatundervisning?