Molly03 skrev 2012-01-16 14:59:00 följande:
Jag var hos Ludmila i september 2011 och har inte blivit gravid efter det. Har tidigar gjort 3 IVF behandlingar (3 ET och 1 FET), vi är oförklarligt barnslösa. Hoppades på att bli gravida själva efter kuren. Här är mina reflektioner om besöket.
Jag tycker det är lite konstigt att alla får samma diagnos och kur. Recepten var redan skrivna innan vi gjort undersökning, känns som hon kör samma koncept för alla som kommer dit. Har man tur så beror ens problem på bakterier men jag tror inte att det är fallet för så många.
Sen tycker jag nog att det är lite konstigt att hon tar 2000 kr, på kvittot står inget om företaget eller organisationsnr. På mitt jobb får vi ersättning för läkarvård, men jag kan inte skicka in kvittot eftersom alla uppgifter saknas.
I sammanhanget är det inte mycket med 2000 kr. för man har redan lagt ut så mycket pengar i den har karusellen. Och man griper efter dom halmstrån som finns.
Sammanfattningsvis är jag skeptiskt till mitt besök, men för någon annan kanske kuren hjälper.
Det låter ju knepigt att alla får samma diagnos och kur... Är det ingen här som fått någon annan diagnos?
Jag ska dit snart, så då får vi se vad jag får för diagnos och behandling och om det ska få mig att bli gravid.