• pth

Moviestar planet för 8-åring ok?

Ngn som vet ngt om moviestar planet? Hur är tonen? Är det ett schyst klimat? Är det säkert? Anonymt? Vettigt?

Denna dagen ett liv
  • Svar på tråden Moviestar planet för 8-åring ok?
  • Andy1966

Jag lät mina barn (7 och 9) spela MSP i ett par veckor, men när de kom och visade meddelande de fått och som de inte förstod (någon som frågade om de ville ha sex), då raderade jag Spelet från deras plattor... Nu i efterhand tycker jag det var en dålig ide att låta dem spela detta utseendefixerade spelet som bara är inkörsport till liknande vuxentillämpningar, där det ofta är status att ha så många imaginära "vänner", som möjligt.

• kära blomma

hej jag heter kära blomma på movestarplenet jag tyckerr at det  ee jette kul men jag bllli vip snälla kan jag bll vip

vip
  • Not Nude
    Ebba 269 skrev 2011-10-22 19:25:26 följande:
    Heej, jag är 11 och jag tycker att Moviestar planet är väldigt kul och säkert Skrattande

Översättning:

Heej. Jag är en gubbe på 47 och jag väntar med spänning på att din 8åring loggar in så jag kan påbörja min goomingSkrattande

• Den2002

Tyst din pedofil! (Jag sa inte till dig utan jag sa till han som heter "Not Nude" på familjeliv.se

Moviestarplanet är väldigt säkert. Överdrivet säkert faktiskt! Minsta lilla svordom eller fult ord man säger så cencureras det. :) Jag tycker att det är bra för då lär man sig inte grova ord.

Nästan ingen svär och man får en varning eller avstängning (upp till 6 dagar) om man beter sig illa eller hacka eller svär.

Alla är snälla och folk gör artbooks som brukar heta "Alla är lika mycket värda" eller "Stoppa mobbning".

Så Moviestarplanet är helt säkert och det finns många 8-åringar som spelar det. :)

• JustMee

Msp är säkert, väldigt bra spel! Min dotter lärde sig att skriva och läsa. Man kan börja när man vill. Men håll bara att man håller koll ibland vad dom skriver och gör osv. :)

• Siri0400

Jag är 10 år och spelade msp. Jag spelade i cirka en månad men sedan började folk vara väldigt elaka! Jag tycker att spelet mest är gjort för 13-15 åringar för att det är väldigt många i den åldern som spelar! Spelet är väldigt utseendefixerat och det hår ut på att bli vad dom kallar att bli "känd"

• Magdalena03

Jag tycker att det är för ungt med åtta år för en sådan sikte.

• SkogOchMark

Nej, nej, NEJ!!!

Det spelet går ut på att fixa den snyggaste tjejen (allt från ögonform och munform, till utmanande kläder och smink) för att sedan låta en jury bestämma vilken av tjejerna som är snyggast/sexigast.

Det spelet är INTE okej!

• SkogOchMark
    Susanne 977 skrev 2013-05-23 13:54:42 följande:

Jag vill inte att våra spelar MSP, har spärrat det.

det är väldigt otrevlig ton mellan barnen/tonåringar som spelar. de kräver saker mm.

Det förekommer mycket telefonnummer och lösenordsfiske.

Sonen blev hotat med att personen skulle göra ngt IRL om han inte gav ut numret.

det verkar vara många äldre män? som letar efter yngre barn, de vill veta nummer, vart de bor osv.

Så man måste vrkligen ha koll.

Ja det är det också. Min väninnas tioåriga dotter fick kontakt med en äldre man (visade det sig senare). Det är en del peddon och fulgubbar som hänger där. Jag skulle aldrig tillåta det spelet. Dels för att det sänder sjuka budskap till tjejer (och killar) men mest för att den sidan drar till sig samhällets avskum.
  • Chiabata

Min dotter fick spela det innan jag fick reda på vad det var för ett slags spel. Jag tycker inte att spelet är bra och jag förstår inte syftet. Min dotter spelade det i några veckor innan jag spärrade spelet på vår dator. Nu har skolan skickat ut meddelande via mail att man ska vara uppmärksam på vad barnen gör på datorn och dom skrev i mailet just om MSP att dom fått veta att det finns äldre män med onda viljor där. Så jag är glad att jag uppmärksammade det här själv innan min dotter fick kontakt med någon pedofil. Jag vågar inte tänka på vad som hade kunnat hända då! Min dotter är 13 år och jag tycker inte ens att hon får spela. Jag skulle aldrig låtit henne spela MSP när hon bara var 8 år! Jag hoppas verkligen att ni med så små barn har koll på vad era barn gör när dom har fri tillgång till internet.

• Lajlow

Jg är 11 år och tycker att spelet är fantastiskt dock lite dyrt med vissa grejer. Jag spelat sen 2:an och nu till hösten blir det 6:an det är ganska svårt att gå upp i lvl jag har spelat i nästan 4 är nu och är i lvl=level 21 oh man börgar på lvl 0. Jag ser i kommentarena att 14 åriga som spelat msp förut säger fel. Förut var msp skit alla var dumma och kunnde säga att andra var fula och sånt delvis så kan det ju fortfarande hända mend et var blivit en stoooor förändrig. Jag blev faktiskt lurad just nu och har slösat nästan 1000 mynt på ingenting. Mer om det nån annan dag. Jag säger iallfal JA det är säkert nog. När jag täffar folk på msp som är 8 år är jag extra snäll för jag vet att det är minde barn. Sen så är det ox många i kommentaren som skrivet bara alllt dålig t om Msp men jag vill bara säga till dem att man kan ju kte resumera vad man ska välja ( inte spela) (spela msp) om man bara skrivet allt dåligt. GOOD BYE

Svar på tråden Moviestar planet för 8-åring ok?