• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus i okt med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-15 11:25
    Inte fått plus i okt menar vi som har BF i oktober.
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear

Jag är orolig. Jag har Hypotyreos och äter Levaxin sedan 2006. Tog prover i december då låg TSH på 1,5. Tog nya prover förra veckan, och fick veta igår att TSH nu ligger på 4,0.
    Är livrädd att jag kommer att få missfall nu pga detta höga värde.
    Har höjt dosen. Tog tidigare 100 mg och tar nu 125 mg.
    Men det är kanske försent?

Strax innan frukost fick jag en skarp smärta i underlivet. Och det kommer och går.
    Ska till barnmorskan för hälsosamtal idag och ska ta upp detta med henne då.
    Men just nu känns det inte bra

• pp08

Godmorgon.

Hoppar också in.

Fick tidigare en dotter (juni 2009) efter 3e IVF försök. Nu 3e syskonförsök (1FET+2IVF) blev det äntligen plus igen. Jag tjuvtestade redan på RD12 fast jag hade TD på RD16. Var svagt positivt och har ökat sedan dess.
    Har dock en hemsk förkylning med mycket belastning på slemhinnorna och hemsk hosta. Fick i måndags lite bruna flytningar. Inga menskänningar eller så. Har också haft det under hela förra graviditeten också. hcg verkar dock stiga enligt teststickorna.

Om allt går bra blir det BF den 19 oktober och då är jag idag i v. 4+6 (hade ÄP 27/1, ET 29/1) Jag fick 2st embryo återförda så det blir spännande att se på VUL. Har inte VUL förran v. 7+4. När har ni VUL?

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • DreamBear
    pp08 skrev 2011-02-16 09:34:12 följande:
     När har ni VUL?
    Jag ska på VUL 1 mars, då är jag i 7+6.
  • strössel

pp08: Välkommen till den här tråden och grattis till plusset. Jag har vul den 4 mars vet inte vilken vecka jag är i då. Har inte riktigt fattat vilken vecka jag är i Skrattande Men du hade ET den 29/1 och jag hade FET den 28/1 så jag borde ju vara en dag ifrån dig Flört Du är i 4+6 idag är jag då i 4+7 eller 5+0 ? Vet du det ?

Kenai: Hoppas det inte är nån fara, du får säkert svar på den sen på ditt hälsosamtal kram.

• pp08

Strössel: det beror på hur många "dagars" ditt embryo var. Mitt var ju 2dagars, och man räknar ÄP som ÄL som dagen på befruktning. Om du hade en blastocyt (5dagars) ligger du ännu längre fram. (5+3 är du då)

Annars är det 5+0 (4+7 = 5+0 )

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • emsm

O här kommer jag =)

Plussade förra veckan o har Bf i slutet av oktober. Lyckat första försök med IVF. Nu ska det bara hålla hela vägen, men varför inte ?!!

Grattis till alla er andra!

• strössel

pp08: Tack nu vet jag äntligen vilken vecka jag är i trög som man är Skrattande nej det var 2 dagars tusen tack.

emsm: Grattis till plusset , tror jag har sett dig i RMC linköping tråden ? Jag gjorde mitt FET där.

• strössel

Gjort en ny tråd, hoppa över till den istället hoppas det är okay. Jag skrev fel längst upp och mailade familjeliv och dom ville inte sudda  felet åt mig då tänkte jag att vi gör en ny tråd så slipper man irretera sig på det.

Här är den nya ; www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57355560.html

• mariaa02

jag blev gravid på ivf FET första försöket, i Göteborg,
    bf 20 oktober=)

• Nana123

Hejsan alla =)

har en fråga om nån kan svara på det ?

Kännde nån av er smärta i örja utav graviditeten typ i v:4 eller 5?

Hur kännde ni er ? snälla har smärta i högra sidan och kan känna lite smärta ibland och känner mensvärk!

• strössel
    Nana123 skrev 2012-01-03 16:29:07 följande:

Hejsan alla =)

har en fråga om nån kan svara på det ?

Kännde nån av er smärta i örja utav graviditeten typ i v:4 eller 5?

Hur kännde ni er ? snälla har smärta i högra sidan och kan känna lite smärta ibland och känner mensvärk!

Här kan du ställa din fråga : www.familjeliv.se/Forum-11-354/m58288804.html
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !