• annroll

Hur länge efter lät ni/ville ni träffa mor o farföräldrar?

Ja, asså det känns som det planerar o krävs mkt av mig innan ens bebisen är född. 
    Så nu undrar jag när orkar o vill man eg träffa folk efter en förlossning?  Och vad gör man med folk som tror att det är en självklarhet allting? 

• Svar på tråden Hur länge efter lät ni/ville ni träffa mor o farföräldrar?
  • Allimac 2004

Det bestämmer du ju helt själv. Vi hade besök några timmar efter förlossningen, det kändes rätt för oss medans andra väntar nån vecka efter för att det känns rätt för dom.
    Säg att ni hör av er när ni är redo för besök

• annroll

Jag är ju iaf säker på att jag inte vill ha besök innan jag själv fått lite rutiner o lärt mig saker. Mina föräldrar är såna som tror de vet allt bäst.. dvs jag är jätte rädd för att de ska ge tips o goda råd som de kallar de, innan jag själv fått lära mig.. 
    Jag vill väldigt gärna få lära mig själv hur min bebis funkar. Är det fel?
    Jag kommer vilja vänta säkert två kanske tre veckor innan besök av just föräldrar. Är det fel? :S  

• Allimac 2004
    annroll skrev 2011-02-15 16:18:29 följande:
    Jag är ju iaf säker på att jag inte vill ha besök innan jag själv fått lite rutiner o lärt mig saker. Mina föräldrar är såna som tror de vet allt bäst.. dvs jag är jätte rädd för att de ska ge tips o goda råd som de kallar de, innan jag själv fått lära mig.. 
    Jag vill väldigt gärna få lära mig själv hur min bebis funkar. Är det fel?
    Jag kommer vilja vänta säkert två kanske tre veckor innan besök av just föräldrar. Är det fel? :S  
    Nej det tycker jag inte...var tydlig redan  nu att ni inte vill ha några besök så behöver ni inte oroa er för att det ska dyka upp någon för tidigt
  • Boza

Vi väntade två veckor, var helt enkelt för trötta för att ens tänka på besök. Inget konstigt med det alls.

• älskarlivet81

Min mamma jobbade på bb så hon kom in på förlossningen när vår bebis var 1 timme gammal! Min pappa och mina svärföräldrar kom och sa hej dagen efter. 

Sen när vi kom hem hade vi nog något besök i princip varje dag tills alla som ville hade träffat henne :) 

• annroll
    Allimac 2004 skrev 2011-02-15 16:28:23 följande:
    Nej det tycker jag inte...var tydlig redan  nu att ni inte vill ha några besök så behöver ni inte oroa er för att det ska dyka upp någon för tidigt
    Jag har fkt varit klar med det sen jag fick veta att jag är gravid typ. Ne, men inte riktigt.. men sa till tidigt om det. Just för att jag vet att de skulle ha åsikter. De har dom när de inte passar dom. Jag vill för en gångs skull inte göra ngt för att dom vill, eller för att tillfredställa ngn annan. Kompisar är en sak, men just föräldrar o svärföräldrar som ska ha åsikter om hur man ska göra allt för att så gjorde minsann dom osv. ORKAR inte med det! 
  • annroll
    älskarlivet81 skrev 2011-02-15 16:30:32 följande:
    Min mamma jobbade på bb så hon kom in på förlossningen när vår bebis var 1 timme gammal! Min pappa och mina svärföräldrar kom och sa hej dagen efter. 

Sen när vi kom hem hade vi nog något besök i princip varje dag tills alla som ville hade träffat henne :) 
    Oj, det hade jag nog inte orkat. Fast får man en bebis som sover mkt o allt funkar som det ska så kanske man gör det. =) 
  • älskarlivet81
    annroll skrev 2011-02-15 16:39:07 följande:
    Oj, det hade jag nog inte orkat. Fast får man en bebis som sover mkt o allt funkar som det ska så kanske man gör det. =) 
    Ja, den värsta smärtan jag hade var eftermin foglossning/ischias. I övrigt mådde jag prima och hade kunnat gå en långpromenad efteråt om jag då inte hade haft så ont av foglossningen.. Sydde 4 stygn och hamnade på familje-BB, var i och för sig kvar 3 dygn där, p.g.a. amningen. Och där uppe var det bara våra föräldrar som var och sa hej. De fick inte komma in på avdelningen så vi sa hej till varandra precis i dörröppningen. Så det var när vi kom hem sen som folk kom hem till oss. Vi tyckte bara det var skoj och ville visa upp vår guldklimp för alla!

När vår tjej var 8 dagar tog jag med henne och åkte på personalfest! :) 
Svar på tråden Hur länge efter lät ni/ville ni träffa mor o farföräldrar?