• Anonym (Pandamamma)

Personlighetsförändring efter vaccinering

Min 3 månaders flicka blev vaccinerad för första gången i fredags. Sedan dess har hon varit helt förändrad. Hon skriker mer än vanligt och är helt omöjlig när hon väl börjat. Det är väl inget konstigt beteende med det men hon har inte varit så innan fredag.  En helt annan bebis som heller inte ler lika mycket som innan. Allt är tråkigt!!!
    En kompis sa till mig att efter hennes sons första vaccinering så har han inte varit snäll längre.

Är det vaccineringen som spökar? 

• Svar på tråden Personlighetsförändring efter vaccinering
  • BVC Sköterskan

Hej!

Jag har inte varit med om att barn förändrats av denna vaccination.
    Däremot finns det biverkningar, som normalt uppträder inom 48 timmar efter vaccinationen, som kan hålla i under några dagar. Till exempel kan det hända att barn får sömnrubbningar efter och/eller har ont, vilket kan påverka deras allmäntillstånd och i sin tur göra att de upplevs missnöjda och otillfredsställda. Dessa biverkningar går dock över på några dagar, även om det kan ta längre tid för barnet att komma i form igen efter det.

Med tanke på din oro tycker jag att du pratar med er BVC-sköterska, för att utesluta att det inte rör sig om något annat. Vid tre månader har till exempel de flesta barn blivit mer medvetna om sig själva och påverkas mycket av allt som sker omkring dem. Detta kan göra att barn upplevs mer otillfredsställda.

MVH Christine

Svar på tråden Personlighetsförändring efter vaccinering