Gjorde spiralen ont?
Sitter och känner mig lite små dum då jag innan förlossningen inte var ett dugg rädd, men nu när jag ska iväg och sätta in spiralen kan jag inte sluta tänka på att det skulle göra ont
Hur har ni upplevt det?
Sitter och känner mig lite små dum då jag innan förlossningen inte var ett dugg rädd, men nu när jag ska iväg och sätta in spiralen kan jag inte sluta tänka på att det skulle göra ont
Hur har ni upplevt det?
Tog två panodil innan och tyckte inte att det gjorde ont. Lite obehagligt, som vilken gynundersökning som helst. Profylaxandades för att slappna av och det var över innan jag ens märkt att hon börjat. Dock tog jag ut min hormonspiral efter sju månader eftersom jag mådde skitdåligt av den och sexlusten försvann totalt. Trist för det är egentligen ett smidigt preventivmedel.
Kändes lite som mensvärk när BM drog i livmodertappen, men annars helt smärtfritt. Här lokalbedövar BM med en spray strax innan. Jag har satt in tre sprialer och ingen har gjort särskilt ont.
Nä inte direkt ont. Som att göra ett klamydiatest. Inte så farligt. Svimmade inte, tog inte ngn värktabeltt innan
Tack för alla svaren
Det verkar ju variera ganska stort hur man upplever det, bara att gå dit och få det gjort :)
Ja....det gjorde ont!! Svimmade nästan...
ja det gjorde rejält ont, men så fort den var på plats så gick det onda över direkt, tog max 1min.
Japps, kändes rejält, men mest när hon skulle mäta? Vet att jag fick ligga kvar en stund för att inte svimma. Hade tagit panodil innan och hade fått barn (dock med ks).
Ta ut den kändes också i någon milli-sekund när hon drog ut den. Vet att jag drog ljudligt (högt) in andan, men blev sen så förvånad att den var ute så fort. Var sen gravid 2,5mån efter
Men det är ju såå värt det, för hormonspiralen var kanon! Kommer ta en sån efter nästa barn också, nu kör jag på mini-pe tills vi ska skaffa nästa unge!
Det var obehagligt, men det gjorde inte ont. Det mest obehagliga var när skulle mäta. Den enda smärtlindringen var att jag lite halvhjätrat profylaxandades. Att mäta tog kanske 5 sek och att sätt in den typ 2 sek.
Skönt att höra att det för de flesta gått fort iaf, då kan man stå ut med lite ont :)
Ska också snart sätta in spiral, undrar när man ska ta värktabletterna? En timme innan så de hinner börja värka eller har jag fattat fel!?
Hmm det frågade jag inte, men jag tror det är ca 1 timme innan, de värkar ju på 20 min så det låter ju vettigt :)