• Sarazang

ni som blivit förlösta med sugklocka

Fick ni någon bedövning när sugklokan skulle sättas in? Tyckte att det var fruktansvärt smärtsamt när de grottade runt därinne och försökte fästa den.. Barnet mådde prima därinne så det var ju inte direkt så att de inte skulle ha hunnit..

• Svar på tråden ni som blivit förlösta med sugklocka
  • DecemberMamma2010

Jag fick ingen bedöving, men det var stressigt att få ut henne eftersom hjärtljudet sjönk på henne. Men jag kan ändå inte minnas att det gjorde ont med sugklockan.

• Trulis78

Jag hade epidural och fick även bäckenbottenbedövning eftersom de trodde att de skulle behöva klippa. Jag upplevde inte varken att sätta klockan eller att dra ut lillflickan som särskilt smärtsamt.

• Begga

Har fått sugklocka både med epiduralbedövning och utan. Kände ingen skillnad alls !

• merenwen

Nej, ingen bedövning. Förlossningen gick så fort, så det hanns bara med lustgas. Ajaj!
    Sugklockan var, helt klart, det värsta momentet under hela förlossningen. Väldigt obehagligt. Men sonen hade bajsat i fostervattnet och var stressad p.g.a. extremt intensivt värkarbete så han var tvungen att dras ut snabbt.
    Men personalen var jätteduktiga och jag sprack bara yttepyttelite.

• Nording

Nej ingen bedövning, det hemska var väl när bebis skulle ut och dom skulle hålla kvar (vänta så man inte spricker) plus att sugklockan satt fast...
    Jag blev sydd, men som 2-4 stygn lite vars stanns, så jag vet inte riktigt vad dom syssla med:P

• Smiley911

Haha, nej jag fick nog ingen bedövning vilket är konstigt för det var inte akut eller så. Jag vet att jag skrek "vad håller ni på med?" i högan sky när de skulle sätta dit den för jag var inte beredd.  

Mina busungar ♥Tilda -06 och ♥Theo -09
  • merenwen
    Smiley911 skrev 2011-02-26 22:56:59 följande:
    Haha, nej jag fick nog ingen bedövning vilket är konstigt för det var inte akut eller så. Jag vet att jag skrek "vad håller ni på med?" i högan sky när de skulle sätta dit den för jag var inte beredd.  
    Ja, lustigt vad man plötsligt kunde skrika till helt främmande människor...
    Jag skrek "Se till att få ut den nu!", och då syftade jag på bebisen...inte sugklockan... Skrattande
    Men de är väl vana...
  • Smiley911
    merenwen skrev 2011-02-26 23:14:33 följande:
    Ja, lustigt vad man plötsligt kunde skrika till helt främmande människor...
    Jag skrek "Se till att få ut den nu!", och då syftade jag på bebisen...inte sugklockan... Skrattande
    Men de är väl vana...
    Mycket av det är nog lustgasen som talar Och ja, de är nog vana vid att höra ett och annat. Måste vara svårt att hålla sig för skratt ibland!
    Mina busungar ♥Tilda -06 och ♥Theo -09
  • Wednesday85

Jag fick en bedövningsspruta, men den fick jag bara för att jag skulle vara bedövad ifall dom behövde klippa.
    Men det gjorde fruktansvärt ont när dom satte sugklockan, jag tyckte det var det som gjorde mest ont under hela förlossningen.

• kirsty

Fick lokalbedövning eftersom de klippte. Minns inte att det gjorde ont när de satte klockan men helvete va ont det gjorde när de drog ut bebisen.

• Empiiis

Kände ingenting förutom att bebisen tryckte på. Kände inte heller när dem drog mellan krystningarna.

• kirsty
    Empiiis skrev 2011-04-07 16:24:09 följande:
    Kände ingenting förutom att bebisen tryckte på. Kände inte heller när dem drog mellan krystningarna.
    Drog de mellan krystningarna? På mig drog de bara när jag hade värkar och krystade själv, mellan drog de inte alls.
  • Empiiis

Japp. var tydligen lite brottom att få ut henne. Men jag fick veta efteråt att de drog käde det inte

• milli79

Nej bedövningen hade hunnit gå ur då & de gav ingen mer =(, gjorde fruktansvärt ont & i efterhand undrade jag om det verkligen inte hade gått att ge nån typ av bedövning men de hade redan fyllt på epidralen 4ggr tror jag så som sagt de ville inte ge mer. (Fick sugklocka med första barnet)

• Med två små

Ja, jag hade skrivit i mitt förlossningsbrev att jag ville ha bäckenbottenbedövning och fick den alltså av den anledningen. Kan säga att jag var glad över att jag fått bedövningen när det slutade med sugklocka, för jag kan tänka mig att det skulle gjort ännu ondare annars!

Svar på tråden ni som blivit förlösta med sugklocka