Vad har jag för rättigheter med ensam vårdnad??
Vad har jag för rättigheter och skylldigheter med ensam vårdnad?? Allmänt, Allt ni kommer på.. hjälp mig så att jag vet juridiskt vilka rättigheter jag har..
Vad har jag för rättigheter och skylldigheter med ensam vårdnad?? Allmänt, Allt ni kommer på.. hjälp mig så att jag vet juridiskt vilka rättigheter jag har..
Varför vill du ha ensam vårdnad? Är pappan våldsam mot dig och barnen? Kontakta familjerätten så kan de svara på dina frågor.
Googla el hör med en advokat
Vänd dig till Familjerätten i din kommun, de kan svara på alla såna frågor. Sitter själv i en sån sits där jag är på väg att få egen vårdnad förhoppningsvis och har mycket kontakt med dem för tillfället.
Jag har redan ensam vårdnad.. han har själv överlåtit vårdnaden till mig..
Men att tänka på är att han har fortfarande rättigheter till vissa helger, lov och liknande. För att han inte ska få ha sitt/sina barn alls så krävs det mycket starka problem som gör honom direkt olämplig som förälder även under korta stunder
Jag har ensam vårdnad om mina 2 äldsta barn.Du beslutar allt själv vad gäller dina barn.Allt förrutom att du inte kan ta bort hans föräldrarskap.Han har även viss rätt till umgängesrätt om han vill det eftersom han är pappa till barnen.Det kan du inte ta bort från honom.Men som sagt alla beslut ligger bara hos dig.Familjerätten kan allt det här och ta gärna kontakt med dom om du vill ha klara besked vad gäller ensam vårdnad.
Ja som ovan skrev så gäller ju ensam vårdnad det rent juridiska, dvs det är endast du som behöver skriva under passansökan, dagisansökan, flyttanmälan osv.
Dock har man ju fortf skyldighet att se till o medverka till umgänge mellan barnet o den andre föräldern.
Har du redan ensam vårdnad eller är det något du önskar ha?
Tänker du på några speciella frågor?
Kolla annars på www.famratt.com, där står det ganska så utförligt vad som menas med ensam vårdnad.
Ja som ovan skrev så gäller ju ensam vårdnad det rent juridiska, dvs det är endast du som behöver skriva under passansökan, dagisansökan, flyttanmälan osv.
Dock har man ju fortf skyldighet att se till o medverka till umgänge mellan barnet o den andre föräldern.
Har du redan ensam vårdnad eller är det något du önskar ha?
Tänker du på några speciella frågor?
Kolla annars på www.famratt.com, där står det ganska så utförligt vad som menas med ensam vårdnad.
Det beror ju på varför du vill förkorta umgänget. Om det för övrigt fungerar bra ser jag ingen anledning att dra bort en dag, lättare om du förklarar varför du vill minska ner på tiden.
Jag drar in umgänge för mina barns pappa mellan varven när umgänget blir till men för mina barn. Har egen vårdnad och det ligger mig inte till last då familjerätten säger att jag gjort allt jag kunnat och mer därtill för att dom ska ha en bra kontakt med sin pappa.