Sökes: mammor som upplevt depression under en graviditet!
Bästa mamma!
Jag heter Tanja Korpela och studerar till barnmorska på Arcada – Nylands svenska yrkeshögskola. Jag skriver ett examensarbete som handlar om gravida kvinnors/mödrars känslor och upplevelser av att behandlas med depressionsläkemedel under graviditeten. Studiens fokus ligger på kvinnors egna åsikter om att behandlas med depressionsläkemedel under graviditeten – i relation till det ofödda barnet.
För att få en djupare inblick i kvinnors upplevelser av att behandlas med depressionsläkemedel under graviditeten ber jag om Din hjälp. I studien används öppna frågor och dessa frågor ställer jag här på diskussionsforumet. Kvinnor som under en graviditet behandlats med depressionsläkemedel önskas delta i studien. Jag önskar att få tolv så heltäckande svar som möjligt på dessa frågor. Ditt svar kan du skicka till mig via e-post på adressen [email protected].
Deltagandet i studien är frivilligt och sker anonymt. Det erhållna materialet behandlas konfidentiellt, endast jag och min handledare har tillgång till materialet. I resultatet kommer det inte att framgå vem som svarat vad. I studien används de första tolv svar som fås via e-post och jag kommer att meddela på diskussionsforumet när dessa svar har fåtts. När studien är färdig kommer det erhållna materialet att förstöras. Examensarbetet kommer att finnas tillgängligt för alla att läsa på internet, adressen publiceras på diskussionsforumet då arbetet är färdigt.
Jag ser fram emot att få ta del av Dina erfarenheter och är mycket tacksam för Ditt deltagande!
För närmare information kontakta vänligen:
Skribent: Tanja Korpela Handledare: Pirjo Väyrynen
[email protected] [email protected]
Vänligen besvara följande frågor så heltäckande som möjligt:
1. Hurdana upplevelser har Du av att behandlas med depressionsläkemedel under graviditeten?
2. Vilka känslor väcker läkemedelsbehandlingen av depression under graviditeten hos Dig i relation till barnet Du väntar?
3. Beskriv sådant som Du upplever att är särskilt positivt eller negativt då det gäller läkemedelsbehandling av depression under graviditeten.
4. Beskriv ifall det finns något som Du önskar att man skulle ta större hänsyn till då det gäller läkemedelsbehandling av depression under graviditeten.
Tack för Din tid och Dina värdefulla åsikter!