Hur många blöjbyten per dag?
Hur många gånger byter ni blöja på er bebis? Min unge är 6 mån och vi gör endast åt 3 blöjor per dygn (om det inte har bajsats då såklart).
Hur många gånger byter ni blöja på er bebis? Min unge är 6 mån och vi gör endast åt 3 blöjor per dygn (om det inte har bajsats då såklart).
Vi byter mellan 4-6 gånger/dygn...beroende på hur ofta han bajsar.
Han är totalt obrydd om han har kiss i blöjen eller inte. Däremot brukar han få gå en sväng utan blöja på kvällen ibland, det tycker han är jätteskönt!
Vi byter mellan 4-6 gånger/dygn...beroende på hur ofta han bajsar.
Han är totalt obrydd om han har kiss i blöjen eller inte. Däremot brukar han få gå en sväng utan blöja på kvällen ibland, det tycker han är jätteskönt!
Våra barn har pga allergier bajsat väldigt mycket, dygnet runt. Vilket ju så klart gett många blöjbyten. Första månaderna har vi bytt mellan 10-20ggr per dygn. Andra halvåret har vi nog bytt omkring 6-8ggr per dygn. Efter året 4-7ggr per dygn.
På något sätt känns det att 4 byten är nödvändigt som minimum. På morgonen, vid lunch, eftermiddag och inför natt. Plus om barnet bajsar utanför dessa tider, eller badar eller behöver en ny blöja av någon annan anledning.
Nu går vår snart två-åring gärna på pottan självmant. Tyvärr hinner hon oftast kissa i blöjan innan hon hunnit till pottan = ny blöja = mååååånga blöjor per dag. Hoppas hon börjar pricka in pottan snart...
Min har sovit upp till 9½tim på dagen och han klagade inte med blöjan alls.
Sen byter jag på en dag ca 8 blöjer.
Denna mannen bajsar 4 ggr på 1 vecka ca känns det som..
Ska jag tilllägga att min är 10 veckor bara