• Familjen Rockström

Måste bara berätta!!! helt otroligt.. NU är hon blöjfri!!

Har en dotter som är 2 1/2 år. förut försökte vi potträna henne men hon vägrade! ville inte sitta på varken pottan eller toaletten. vi försökte med ALLT! Så vi slutade i kanske1 månad för att inte situationen skulle vara så "laddad"

Sen för 2 veckor sedan.. Då sa jag till min dotter - Titta Clara du har bara 3 blöjor kvar, sen är dom slut! mamma har inte råd att köpa mera. (självfallet har vi råd, men sa så till henne)
    då sa hon - då måste jag kissa toa. Ja, sa då jag

Några timmar senare..  drar hon fram pallen och sätter hon sig själv på toan.. OCH kissar! efter några timmar igen.

på kvällen sen så frågade jag henne - Ska du ha på dig blöja när du ska sova? Nej sa hon.  Sen kommer hon in drykt 3 på natten och säger -mamma jag måste kissa.. iväg och kissar  med henne.

På morgonen fick hon vara blöjfri på dagiset med och det funkade jätte bra! sen när jag hade hämtat henne så sa hon - Mamma jag vill gå på toa, hon sätter sig och bajsar!

sen den dagen är hon HELT blöjfri både natt och dag.. inte en ända olycka än. jag håller tummarna att detta fortsätter.Skrattande

jag är fortfarande chockad att det funkade så lätt.. efter allt som vi har testat och försökt med!!!

• Svar på tråden Måste bara berätta!!! helt otroligt.. NU är hon blöjfri!!
  • Familjen Rockström

haha jaa vist är det härligt!! min tjej är bra lättlurad, till min fördel ;P
    kan verkligen inte först att det funkade... vi försökte verkligen med ALLT innan men inget funkade.
    sen bara för att jag slänger ut mig - blöjorna är slut så funkare det helt plötsligt. otroligt!

• Hannah76
    Familjen Rockström skrev 2011-02-16 22:26:37 följande:
    haha jaa vist är det härligt!! min tjej är bra lättlurad, till min fördel ;P
    kan verkligen inte först att det funkade... vi försökte verkligen med ALLT innan men inget funkade.
    sen bara för att jag slänger ut mig - blöjorna är slut så funkare det helt plötsligt. otroligt!
    Vi körde med liknande trick. ;)

Kanske "prestationsångesten" försvinner när man inte försöker få dem blöjfria?
  • Familjen Rockström
    Hannah76 skrev 2011-02-16 22:33:03 följande:
    Vi körde med liknande trick. ;)

Kanske "prestationsångesten" försvinner när man inte försöker få dem blöjfria?
    Det tror jag absolut! Kul att det funkade för er med :)
  • Brallan84

Kul o höra. Sånna tips o trix ska vi ta med oss. Har hört om att "tomten kommer när man är i viss ålder o hämtar nappen" o min sambo lämnade villigt o glatt över nappen på julafton och slutade då med napp. Så länge man snörar in det i något så simpelt o enkelt så brukar det fungera alldeles av sig själv.

Bra jobbat! Grattis!

• Ferrari72

Hej TS! Ibland snubblar man över sådana här bra trådar som din! Vi testade det du gjorde och se på fan, det funkade, dottern är så stolt över att inte ha blöja på sej mer. Tack TS! 

• Familjen Rockström
    Ferrari72 skrev 2011-02-19 08:20:11 följande:
    Hej TS! Ibland snubblar man över sådana här bra trådar som din! Vi testade det du gjorde och se på fan, det funkade, dottern är så stolt över att inte ha blöja på sej mer. Tack TS! 
    UNDERBART!! så härligt för er :) vist är det konstig att något så "lätt" funkar?! Jag trodde aldrig det skulle funka eftersom min dotter har vägrat sitta på toa i mer än 2 sek. och aldrig har det kommit någe kiss. 

från en dag med blöjor 24/7 till en annan där man är helt utan 24/7. underbart! 
Svar på tråden Måste bara berätta!!! helt otroligt.. NU är hon blöjfri!!