• gravidvid35

Kortare cykelresa med 16-17månaders i sommar. Vem vill med?

Jag tänker åka på en kortare semester med mitt barn i sommar. Vi kommer färdas med den trafik som erbjuds. Tåg eller buss. Min tanke är att åka någonstans och hyra en cykel, cykla lite 2-4 dagar, inga mega-turer, men kanske förflytta sig mellan ett par vandrarhem.

Tanken slog mig att det kanske kunde vara kul att arrangera någon sådan resa med flera ensamstående mammor. Ett riktigt cykel-gäng. Det skulle kunna bli ganska kul, tror jag.

Allt på en väldigt basic nivå, inte så dyrt, men ändå så att mitt barn får vara med om något lite annorlunda än vanligt. Om fler intresserade finns kan jag kolla upp lite mer och ordna nån slags idé om hur det skulle kunna se ut lite mer ingående. 

Men först...finns det några som skulle vara intresserade?

(Jag är 36 år och har en dotter som i sommar kommer vara i den åldern rubriken säger.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-16 22:43
    Förresten måste det självklart inte vara ensamstående mammor, jag letade själv bland liknande saker när jag var i förhållande eftersom vi hade ganska olika intressen o önskemål om semester. Så alla mammor är välkomna, förstås.

• Svar på tråden Kortare cykelresa med 16-17månaders i sommar. Vem vill med?
  • gravidvid35

Godmorgon. Inga svar än så länge, men jag puffar den lite.

• Farfalla

Det låter ju som en rolig grej. Vet ju inte om det är något för mig, har inte ens en cykel :P

Men var bor du och vart ska du cykla? Hoppas ni får skoj, även om ni får cykla ensamma :) 

• gravidvid35

Jag har inte heller cykel, det tänker jag mig att man hyr på stället. Vart vet jag inte, men kring Göta Kanal tror jag det ska vara lite bra cykelvägar, samt cykeluthyrning. Har inte kollat upp så mycket ännu, det bara slog mig att jag vill göra nåt mer aktivt på en semester, jag längtar efter att få ordna o fixa o planera själv, samt vara ute mycket i naturen med min dotter. Samtidigt vore det förstås kul för henne att få umgås med andra barn. (Och för mamma med förstås, att umgås med andra mammor).

Det beror förstås lite på om det är fler som ska med och var ni kommer ifrån.
    Jag bor en bit ovanför Stockholm. Är ingen van cyklare eller superatlet, men som sagt, vill vara ute mycket med min dotter och tyckte det lät lite spännande med en sån semester. Jag ska kolla upp det hela mer, men tänkte vänta och se om det finns nåt intresse.

• JozefinaS

Hej,

Jag är ensamstående mamma med en son på tre år.  Vi bor i Stockholm där vi cyjkar dagligen! Glad

Cykel resa låter jätteintressant! Vi två är super peppade! Glad

Har du hittat något intressant?

// Jozefina

• MadHatter

Jag har ett aldeles för stort barn för att följa med, men kan absolut rekomendera att cykla längst Göta Kanal som ni nämnde. Vi gjorde det förra året, från Sjötorp till Tåtorp och tillbaka. Ingen biltrafik och fin väg längst kanalen hela vägen. Det finns mycket att titta på längst vägen med båtar och slussar och andra cyklister. Också många mysiga caféer längst vägen. I Töreboda finns världens mintsa linfärja som är enbart för cyklister och tar en minut ungefär.
    Finns också bra ställen att bo på.Kan rekomendera Trollstubbarna i Norrqvarn. De har byggt upp stubbformade stugor som man kan hyra. Där finns också kanalen i miniatyr vilket är en rolig lekplats för små barn.

• Rutan03

Hej

Vilken rolig idé! Jag följer gärna med om det funkar med datum osv. Berätta gärna mer om hur du tänkt :D

Svar på tråden Kortare cykelresa med 16-17månaders i sommar. Vem vill med?